Gå til innhold

Vekstkurven -15%, flere med små barn????????????????


Gjest

Anbefalte innlegg

Forsøkt 2ganger på 2.trimester, men ingen har svart, kan dere hjelpe meg? (Hører til her om 1ukes tid)

 

Da jeg ikke hadde kjent liv på over 12timer, kom jeg inn på ullevål , de var kjempe hyggelige og hjelpsomme. Alt viste seg å være bare bra med den lille gutten vår.

Mor hadde litt forhøyet bodtrykk, kanskje ikke så rart;-)

 

På forrige ultralyd som var en ekstra da far er født med hjertefeil sa legen at gutten vår var større enn normalen.

 

I går sa legen at hun vil ha meg tilbake på kontroll om 3uker da gutten vår lå 15% under på vekstkurven.

 

Hva betyr egentlig dette, dvs at gutten vår har tapt seg masse i vekt på 3uker.

 

Litt engstelig og spiser alt det sunne og næringsrike jeg kommer over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk beskjed om at sønnen vår var over normalen i uke 34, og under normalen i uke 37. Hun reagerte ikke på at han lå over en uke og under noen uker etterpå. Husker ikke hvor mye, men hun estimerte da fødselsvekten til mellom 3000 og 3500 ved fødselen - og han var 3190 gram 11 dager før termin.

 

Men det er godt de følger deg opp. I mitt forrige sv.skap oppdaget de ikke at jeg hadde morkakesvikt (to store infarkt i morkaka) og det ble hastekeisersnitt da fosterlyden forsvant på en vanlig kontroll hos jordmor. Ganske hektisk og kritisk, men det gikk bra. Hun var bare 2910 gram fordi hun hadde fått for lite næring på slutten. Derfor har jeg hatt ekstra ul i dette sv.skapet hvor de blant annet har målt blodgjennomstrømning i navlesnoren/morkaka. Har de gjort det hos deg? Bare be om ekstra oppfølging hele veien, og ta kontakt med jordmor om du er i tvil. for det er viktig at du føler deg trygg.

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de har ikke målt noen blodgjennomstrømning i navlesnoren/morkaken. Skal til jordmor i morgen og skal spørre henne om dette, er jo litt beskymret da.

 

Godt det gikk bra med deg, og takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? det er mye mulig jeg tar feil nå, men sist jeg var på ultralyd (ekstra ul i uke 37) sa hun som utførte ultraen at ungen var 11% større enn normalt, MEN at hun aldri kunne vite helt sikkert før den kom ut fordi det var VEDLIG fort gjort å ta feil.... Kanskje de tar feil ofte??? Aner ikke jeg, men magemålene miner er visstnok helt perfekte i følge jm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...