Gå til innhold

Jeg har født! mye gikk galt, men vi har det bra nå :-)


Gjest

Anbefalte innlegg

På torsdag 27 skulle jeg bli satt i gang, etter de tok vannet kl.09, gikk det en halvtime så startet riene...au...det var fælt! kan ikke beskrives, men jeg sier bare "lenge leve epiduralen" jeg var i himmelen....pga. at epiduralen klarte jeg å snakke litt innimellom. Hele fødslene tok fra kl.09.30 til kl.12.50, sykt!!! alt sjedde altfor fort. Navlestrengen hadde festa seg 3 ganger rundt hode og de fikk hastverk med å bruke sugepropp på ham, MEN legen glapp et sterkt tak og han fikk et stort sår i hode og måtte ligge på intensiven under hele oppholdet. (Gulsot og flimmer på hjerte gikk heldigvis over) Selv raknet jeg i grad 4, verste sort, helt rundt, helt utrolig at jeg klarer å gå, men jeg synes ikke dette var det værste, du blir så bedøvet og de lapper deg fint sammen etterpå, så gror det fint av seg selv.

 

Så til dere som venter på fødselen, ikke gru dere til en epidural, kjente bare et lite stikk i ryggen. En evt. revning er heller ikke det du kommer til å kjenne mest av. Jeg går på smertestillende og har vondt i rompa når jeg reiser meg, men ikke så gale som du tror :-)

 

Har en nydelig sønn nå som jeg sitter å våker over, helt utrolig! han er min likssom, endelig er alt over!! Lykke til til dere alle som venter! Ikke ta sorgene på forskudd. Alt går som regel bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, fikk litt grøssninger her nå :))

Men gratulerer så masse med det lille vidunderet deres :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten!!

Håper alt går bedre nå. Veit hvordan rumpa de føles. Fikk også et stort rift, og det var snakk om at den ene lukke muskelen var gått. Men de er flinke til å sy, så nå 1 1/2 uke senere har jeg bare litt vondt. Nå er det bare å sette igang med kniping.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten prins!

 

Jeg må si at historien din beveget meg. Du er en sterk kvinne. Godt å høre at du tar det hele så bra som du gjør. Vær stolt av deg selv, og prestasjonen du har vært igjennom.

 

Kan godt skrive under på at man ikke kjenner at man revner. Jeg revnet grad 3 da jeg fikk gullknott, men kjente ingenting. Jeg hadde ikke epidural heller. Jeg kjente bare den lettelsen det var at gullknott var ute. Skjønte ingenting da de sa at jeg var revnet "overalt", for det hadde jeg ikke merket noen ting til *ler*. Supte lystgass til jeg var helt pling i bollen mens de sydde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ut som en trasig fødsel det der ja, både for mamma og baby (og kanskje pappaen også?)

Godt at det går bra nå med dere begge. Håper du slipper varige men etter revningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!

huff... litt komplikasjoner der ja.. men det er som du sier, det er godt at det går så bra

 

kos deg mye med babyen din =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt av en dramatikk da.....men godt når det går så fint likevel :-)

 

Lykke til videre.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...