Gå til innhold

Liggetid på sykehuset


Propellen-74 - termin 09.09.06

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurer på en liten ting: kusinen min i Fredrikstad fikk baby for noen dager siden. Og på det sykehuset var liggetiden bare to dager (hun var førstegangsfødende). Jeg skal føde på Riksen i Oslo, og i brevet jeg fikk står det 4 dager for førstegang og 3 dager for flergangsfødende. Hvorfor er det forskjellig fra by til by?? Dere som skal føde på andre plasser; hva er praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på Kongsvinger sjukehus og lå der i 3 dager(førstegangsfødende). Men vi fikk bestemme sjøl når vi ville hjem. Tror egentlig at mange er der i 4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg syns nå to dager var litt lite jeg da..Lå 4 dager med første, men jeg var i ganske dårlig form etter en veldig tøff fødsel, så jeg håper det går bedre denne gangen og at jeg løper hjem med en gang...fnis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Skien trur jeg det er vanlig med 4 dager. Selv fekk jeg dra hjem den femte dagen. Var godt å komme hjem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstegangsfødende kk bergen 02: på "hue og rævva ut" etter 2 døgn. De hadde plassmangel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan jo fortelle om utlandet...

Jeg skal føde på Hvidovre Hospital i København. Der er liggetiden 2 dager. Dette er faktisk et av de beste og mest ettertraktede sykehusene å føde på i hele Danmark.

Jeg hater sykehus og tenker på forhånd at 2 døgn er mer enn nok for min del, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Storken da jeg fikk førstemann, og var der i tre døgn. Da jeg fikk andremann, var jeg på Sykehuset Buskerud i Drammen. Dro hjem etter ett døgn, var lenge nok det. Hvis jeg får enerom eller tokvinnesrom denne gangen, kan det godt hende jeg blir litt lenger, mulighten er opptil fire døgn ved normal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på Ulevåll, og der er liggetiden på pasienthotellet 2 overnattinger!

Synes det er litt kort, men de vet vel hva de driver med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...