Gå til innhold

Jeg har født!


bildilla

Anbefalte innlegg

Fredag 21.juli kom Thea Elise til verden. Sjøl om vi holdt på i mange timer, var det virkelig verdt det. Alt startet med "rolige" rier torsdag kveld. De tok seg opp utover natta, så kl 04.00 reiste vi til sjukehuset. Jeg brukte lang tid på å åpne meg. Fikk akupunktur, men syntes ikke det hjalp særlig. Fordi jeg ikke hadde sovi på hele natta fikk jeg morfin, det gjorde at jeg fikk slappet ordentlig av i noen timer. Og det trengte jeg..... Jeg lå på en "venterom" i 12 timer, før vi ble flyttet til fødestua. Hadde noen vonde 12 timer. Skulle egentlig få epidural, men det rakk de ikke.Måtte klare meg med lystgassen... Da de sjekket åpningen kl 16.00 var den plutselilg 9cm. Jeg brukte 1 1/2 time på å få ut vesle jenta. Det var fryktelig vondt og slitsomt. Jeg prøvde alle stillinger som var, men det virket ikke som ho ville ut enda...

Til slutt la barnepleieren seg på magen min, mens jordmor videt med ut nedentil. Da kom ho endelig ut. Jeg fikk et ganske stort rift, men hva gjør vel det. Verdens herligste jente er født og vi er kjempe stolte foreldre!!!

 

Tusen takk for all hjelp her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta!

Selv om det hørtes grusomt ut akkurat i utdrivningsfasen, så har du heldigvis rett i at det er verdt det. Nydelig navn hun har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en ganske slitsom og vond fødsel det er. Ikke noe arti å ligge der og presse det man er god for og ikke komme noen vei.

Godt at det gikk bra med både deg og Thea Elise. Gratulerer en masse og kos dere sammen hele familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.......Gratulerer så mye. Kos dere masse med tulla deres;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...