Gå til innhold

maserier, noen som kan forklare?


mamma til fire små

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er maserier jeg har hatt de siste dagene. begynte som svake mensen murringer for 5 dager siden. var sånn i to dager. tredje dagen ble de en god del sterkere, og jeg kunne ta tiden mellom hver gang de stoppet og begynte 10 min mellom, og varte et par min.

 

dagen etter kjente jeg ingen ting, men dagen etter der igjen (igår) var de enda sterkere, men ikke regelmessig. mere konstante mensensmerter. (vondt i magen og ryggen og nedover baken). idag er de borte igjen..

 

kan dette være såkalte maserier, og er det i såfall noe på gang da? har 11 dager igjen til termin, eller er det bare i bunn og grunn "tullerier" uten noen slags form for virkning?

 

kanskje noen har hatt det på lignende måte? eller om noen vet hva maserier er og kan forklare? blir nesten litt redd for at jeg ikke kommer til å dra ned i rett tid på sykehuset, dersom riene ikke blir verre enn dette. er ikke sånn at jeg ligger og vrir meg, men godt å masere/stryke litt hardt på magen og ryggen i sirkelbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dytter litt jeg

 

ingen som har hatt maserier?

 

har mensensmerter idag likevel. begynte vel på igjen for ca 2 timer siden, men nå bare i ryggen.. men kan ikke forstå at rier skal være så svake, dessuten har det jo pågått i flere dager. håper ihvertfall at riene er sterkere, hvis ikke kan jo ikke jeg vite når jeg skal dra til sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring føden... det gjorde jeg i går, men min smerter gikk over.. men dem er her i dag å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke noe svar til deg jeg, men jeg har det på samme måte som deg, og stilte samme spørsmål for en liten stund siden..

Men jeg fikk beskjed at det mest sannsynelig bare er modningssmerter..

Har menssmerter hver dag jeg, både som kommer og går, og som er der konstant..

 

Men jeg vil gjerne også ha en forklaring på hvordan maserier kjennes ut..:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte jordmor om maserier. Hun sa det var rier som kom når fødselen ble satt igang kunstig/med drypp.

Har selv menssmerter,ryggsmerter og kvalme med gjevne mellomrom.Hvordan maseriene kjennes ut hvet jeg ikke,men de er sikkert ikke oe gode.

Det er bare modning fikk jeg beskjed om. Kroppen forberedes til fødsel og til mer intense smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. da håper jeg at den "virkelige" fødselen starter med blødninger eller vannavgang, slik at jeg ihvertfall vet at den er igang, og at det er god grunn til å dra på føden. slik det er nå, går jeg liksom i uvisshet i mange dager. jeg tenker jo at fødselen ikke er igang, men hva hvis den plutselig er det likevel, og ungen kommer her hjemme eller noe..:)

blir også litt hemmet i hverdagen, ved at jeg nesten ikke tør bli med på ting, f.eks å dra på stranden med venner, for litt flaut dersom jeg må avbryte for å dra å føde..høres sikkert kjemperart ut at jeg tenker sånn, men bllir veldig usikker da. mannen er stort sett på jobb hver dag, og også netter. han skal jo ha perm etter ungen kommer ut, eller fra fødselen er igang. har ikke lyst dra på "bomtur".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er veldig plaget med maserier. Er i uke 36 og har hatt kynnere hele svangerskapet. Vært sykmeldt lenge pga dette. Siste mnd har kynnerene gått over til å bli smertefulle, med menssmerter og noen ganger verk i ryggen. De kommer regelmessig, varer over 1 min og kommer hvert 5-10 min. Har ligget sånn i flere timer. Etter hvert går de over. Har ringt føden ang dette som mener det ikke er så mye å gjøre med enn å vente å se. utrolig frustrerende og slitsomt. Jeg får de pga stress og er mye bedre hvis jeg tar det rolig om dagene. I sist svangerskap begynte det ikke så tidlig som nå, men var plaget de siste 2 ukene. Begynte med disse "riene" hver kveld som varte utover natta, ble litt sterkere og plutselig stoppet de opp. Mener dette er maserier. Rier som ikke er sterke nok til å sette i gang fødsel. Bare veldig irriterende. Visste ikke når jeg var i gang, dro flere ganger på føden. Skikkelig bomturer..!! Når de virkelige riene kom var jeg ikke i tvil lenger...kan trøste oss med det. fødselen gikk også kjempefort...Så denne gangen prøver jeg bare å overse disse "maseriene" , regner med jeg kjenner det når de virkelig setter i gang. ....lykke til da dere, håper vi slipper å gå sånn lenge... Uansett bedre å ta en telefon til føden hvis man lurer. Når man er førstegangsfødende er det jo umulig å vite hvordan det skal kjennes ut....synes det er vanskelig noen ganger nå også som 2gangs.....

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen tusen hjertelig takk for et meget oppklarende svar!! endelig:)

 

det er jo dette jeg egentlig har trodd hele tiden, men så blir man usikker da vettu, hehe. skal stole på at jeg virkelig kjenner det dersom det er ekte rier. men sant at det er virkelig IRRITERENDE med disse maseriene (eller hva det nå er) ihvertfall.

 

lykke til høygravid engel 0806!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)) fint hvis det kunne oppklare litt...i hvert fall sånn som jeg erfarer det..Vi skjønner det nok når tiden er inne. Spennende i allefall. Like godt å gardere seg med at jeg går til termin. Lykke til du også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej jag får också mensvärk og liker gott og bli massert hårt i ryggen. Ibland er det samtigt som magen är väldigt hard ( kynnere) og ibland kun kynnere uten smerte og ibland mensvärk uten kynnerer.... Tror också kroppen förbereder sig men man blir ju spänd då tin gsker og det ikke er alltför lenge igjen :)

 

Jag er i uke 37+3 nå!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...