Gå til innhold

Noen med erfaring vedrørende urinveisinfeksjon?


Puttipluttipott*har født*

Anbefalte innlegg

Jeg stilte spørsmål til Siri i dag og fikk tilbakemelding at hun trodde det kunne være urinveisinfeksjon. Jeg så ikke svaret før nå, og får derfor ikke gått til legen min med urinprøve i dag;-( Dere som har hatt/har det, hvilke symptomer? Jeg skal til legen til torsdag, kan det være farlig om jeg venter til da med å sjekke det opp? Hørte det kan gjøre at jeg kan få for tidlige rier (er i uke 30, så det er selvsagt for tidlig og skummelt nok), men er det skadelig for babyen på noen måte? Håper på mange kloke svar;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gå på apoteket eller til butikken i dag og kjøp tranebærkapsler. Det er forebyggende og kan til og med stoppe en mild form for uvi. Appelsinjuice er også gunstig!

 

Ellers er det vel ikke noe problem å levere urinprøven på legekontoret mandag? Jeg ville dratt på legevakten mandag hvis ikke, kjedelig å gå og bekymre seg i en uke!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si mulige symptomer: Vondt når du tisser, svie nedentil, illeluktende urin, mørk urin, event. nedsatt allmenntilstand hvis sterk infeksjon. Du trenger ikke ha alle disse symptomene altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med føden når jeg var ca 30 uker på vei ang vondt jeg hadde da.

Da ville de ha meg inn på kontroll for å sjekke om det var uvi jeg hadde! For hvis det var det, måtte jeg få antibiotika mot det med en gang, for å unngå en evt prematurfødsel.

Det var heldigvis ikke det:-)

 

Så det jeg vil råde deg til, er å ta en tlf til føden, og prat med en jordmor der om dine vondter, og hvorfor du tror du har uvi. De kommer nok til å be deg ta en tur, og det er jo like greit, da får du bekreftet eller avkreftet hva det er med en gang.

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt det før i dette svangerskapet og skjønte ikke helt at det var det jeg hadde... Måtte tisse 4 ganger i løpet av en halv time uten å ha drukket noe særlig. Det gjorde også litt vondt når jeg tisset, svidde. Hadde også en liten blødning, bare et par dråper. Oppdaget det på en lørdag og dro til legen på mandagen. Fikk Furadantin (?) og så ble det borte på en uke. Trodde jeg hadde fått det igjen nå nylig. Oppdaget det på en fredag. Tok tranebær i helgen og var hos legen på mandag... hadde ingen symptomer.

 

Så; Ta tranebær, og drikk mye væske, så du får tisset ut det som sitter der av bakterier, men prøv å få deg en time hos legen din på mandag. Evt. ring å si du kommer innom med en urinprøve, sykepleierne på legekontoret ditt kan teste den på null komma niks og skrive ut resept, men legen må skrive under på resepten. Det tar han to sek. Hvis det blir riktig ille i helgen dra til føden eller legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Jeg skal ta det seriøst og gå til legekontoret med urinprøve på mandag. Ringer føden i helga om det blir verre!! Ha en flott helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de anbefalte antibiotika til meg.det ble skikkelig vondt på meg.klarte nesten ikke å gå.så det ikke noe å vente på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide bør alltid behandles for UVI, selv når det bare er bittelitt bakterier i urinen.. Å gå med uvi kan nemlig sette igang fødsel.. Jeg hadde ingen sympt. på uvi, men våknet en natt, og da var det blitt nyrebekkenbet. utav det... DET er vondt det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tranebær kapsler og appelsin juice:)

masse vann;)

jeg hadde urinveis infeksjon.. tok en skikkelig heste kur..3x4 kapsler i tre dager og drakk masse appelsin juice og vann-- borte ble det;)

etter det har jeg tatt 3 kapsler hver morgen for å stabilisere det.. og det har funka for meg;)

hadde en uke hvor jeg var tom for kapsler og da kom det "rar" lukt når jeg tisset,,, slik det startet sist gang .. så nå er det hestekur igjen;)

kan også kjøpe ren tranebær juice på heleskosten -det er enda renere;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på meg var symptomene bare "rar ,stram " lukt.. og at jeg tisset veldig lite og ofte.. fikk aldri tømt blæra liksom... så jeg tror jeg rakk å ta det i tide;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for alle svar;-) Jeg har begynt med tranebær og drikker juice;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...