Gå til innhold

nedpress??? HJELP


mrs1984

Anbefalte innlegg

29+6 de siste dagene har eg følelsen av at nederste del av livmoren presser nedover... spesielt når eg står/sitter/ går. hva kommer dette av???er vel litt tidlig å gjøre seg klar til fødsel nå...???ubehagelig, greier ik å gå skikkelig oppreist, føler eg må holde magen på plass for at barnet ik skal komme ut....

har vert en del plaget med for tidlige rier de siste 4 mnd...

noen andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som det folk har beskrevet når hodet til barnet har festet seg, men det var jo lovlig tidlig da... Kanskje en ide å ta en tlf til lege/jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange babyer som snur seg så tidlig som uke 28. spes hvis det er 1 gangs. det er kanskje det du kjenner, -at hodet glir lenger og lenger ned i bekenet, slik at det etterhvert vil feste seg. du har kanskje et stort og romslig bekken, og det er bare positivt det:) det med riene vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være at noe er på gang.... For tidlig å tenke på fødsel er det så visst ikke, alt mellom uke 37 og 42 regnes som normalt sa legen min til meg forige kontroll. Sist fødte jeg i uke 38+3 og det ble regnet som helt normalt. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er første gang... har hatt bekkenløsning siden 3 mnd, så har kanskje et romslig bekken pga dette??

men det kan ikke føre til for tidlig fødsel??

både legen og jordmoren min er på ferie, så da møter jeg vel bare en turnuslege om jeg bestiller time hos legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tviler på at dt kan føre til for tidlig fødsel. har vært likedan til meg (høres ihvertfall sånn ut). alle har bekkenløsning da, men ikke alle merker det på samme måte gjennom svangerskapet, noen merker ikke noe i det hele tatt, mens andre igjen har så vondt at de må gå med krykker. skal bare være positivt om babyen legger seg med hodet ned, og fester hodet, så slipper du setefødsel. du har krav på å komme til vikarierende lege/ jm ja.

 

men bekymrer du deg vledig mye , så ta kontakt med føden, så du blir beroliget. er ikke noe gøy å gå å bekymre seg.. jeg er kommet i uke 39 nå, men hodet har ligget ned siden ca uke 29. har til tider kjent ut som om hodet stanger i bekkenet, og at det glir lenger ned. spurte jm om det kanskje var noen statistikk på at jeg kanskje slapp å gå over termin, siden babyen liksom lå klar så tidlig, men det var det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bekkenløsning, kan til tider nesten ikke bevege meg. går til fysio og akkup og det HJELPER!! hadde det ikke vert for akkup. min hadde eg nok måtte stavra meg rundt på krykker nå. men helsigvis har hun hjelpt meg;)

 

godt å høre at det festa seg så tidlig hos deg og at du likevel er komme forbi prematur-terskelen...

 

lykke til;);) du føder vel når som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skrev vel at hun var i uke 29 mamma til 2 i august, og det er vel litt tidlig å føde... Ta en telefon til føden du. Bedre å bli beroeligget av dem, og skulle det være noe, så har de mulighet til å stoppe fødselen:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mrs1984

 

uff, jeg har heldigvis sluppet billigere unna enn deg når det gjelder bekkenløsning. hjalp med sm for min del, for var mest plaget på jobben. men bra at du har fått hjelp i fysio og akkup:)

 

takk for lykkeønskning:) håper han kommer ut snart ja:)

 

og lykke til til deg også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er også i uke 29, og i forrige uke var jeg til jm som sa at babyen hadde snudd seg og begynt å feste seg... Men det skulle visst ikke være farlig eller mer sannsynlig med tidlig fødsel pga det... Spesielt hvis jeg er ute å går kan det plutselig kjennes som om jeg har ei stor blykule (ca i babyhodestørrelse innbiller jeg meg da...) som ligger å presser nedover... Litt det samme hos deg??

Fint om du skriver hvilket svar du fikk, så jeg vet om flere sier det samme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg hatt det innimellom også, i tillegg har jeg mye og sterkere kynnere... Prøver å ta det med ro, men ikke så lett med en 3åring løpende rundt. Skal til jordmor 8 august, så tenkte jeg skulle ta det opp da, så lenge det ikke blir verre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, nå har eg vert hos legen, han tok UL for å se korleis det stod til med meg og barnet. alt var heldigvis bra! barnet har snudd seg meg hodet ned, og det presser seg ned i bekkenet, men fikk se at det ikke hadde begynt å feste seg ennå, heldigvis;);) dette er visst helt "normalt" fra ca uke 28.

men det er skikkelig ubehagelig og føles som barnet vil komme ut, akkurat som den blykula du beskrev ovenfor...

lykke til videre med deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du skrive her hva jordmor svarer deg???

om du ser innlegget ovenfor ser du svaret eg fikk av legen..

de sterke riene/kynnerne hadde han ingen god forklaring på, men fikk beskjed om å ta det med ro, så tenkte eg å ta det opp neste gang eg skal til jm...

lykke til med deg..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...