Gå til innhold

Dere som bruker Wedela fødselsforberedende olje!


Bilba og gutta :)

Anbefalte innlegg

Smører dere bare mellomkjøttet eller smører dere litt inni også? Jeg prøver å smøre både mellomkjøtt og litt inni skjeden mens jeg "tøyer" litt. Men så tenkte jeg at dette kanskje kan føre til soppinfeksjon? Står ingenting i bruksanvisninga om hvor ofte man skal smøre eller hvordan og hvor man skal smøre seg, så jeg gjør dette 2 ganger daglig. Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg smører overalt jeg! :o) Føles kjempe godt, og jeg er mye plaget med sopp + at jeg blir veldig tørr og sprekker i huden nedentil, men etter at jeg begynte med denne oljen så har jeg ingen slike plager.

 

Tror jeg kommer til å fortsette å bruke den etter fødselen også faktisk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man ikke skal bruke disse oljene i skjeden....Akkurat pga. faren for soppinfeksjoner....Jeg masserer mellomkjøttet og rundt skjeden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører og inn "alt",men har faktisk fått litt kløe og svie av den i perioder(kanskje sopp). Men har egentlig vært litt plaget av litt ubalanse der nede hele s.skapet, og det er ikke alltid det er sopp selv om man tror det! Vil heller smøre enn å revne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke noe av poenget å utvide skjeden litt da? Gjøre den mer elastisk liksom? Da hjelper det vel å smøre litt inni og tøye litt tenker jeg... Men jeg leste i bruksansvisninga at hvis man masserer den inn i mellomkjøttet så øker det blodgjennomstrømningen. Hvor lenge masserer dere foresten? Jeg bruker maks 1 min, kanskje det er for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bruker Wedela, og smører mellomkjøttet og innsiden av de indre kjønnsleppene. Rundt åpningen, ikke inni.

Sist brukte jeg jordnøttolje og smurte bare mellomkjøttet. Revnet ikke der, men revnet stygt på begge sider opp og frem. Men jeg fikk sopp av jordnøttoljen sist, tror iallefall det, for da jeg startet med den denne gangen fikk jeg det også. Gikk derfor over til Wedela, og har ikke fått sopp på ny. Kan jo være tilfeldig, altså.

Smører 1 gang om dagen. Synes det får holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor mente det var tøyingen som var viktigst, ikke oljen, i forhold til revning. Har problemer med å tøye så mye pga arrene etter forrige fødsel ( for 16 mnd siden), men hun mente det var unødvendig å overgå noen smerteterskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og tøyinga er viktigst enn hva slags olje det er,jeg tøyer alle veier også forover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er forferdelig vanskelig og få til med den magen og uten speil og alt slikt jeg.. så de gangene jeg har smørt har jeg bare tatt litt i hånda og sveiva rundt der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...