Gå til innhold

ammeutstyr-hva må man ha?


en liten en

Anbefalte innlegg

begynner nå å nærme seg fødsel og har begynt å lese om amming.

 

hva trenger man helt i starten egentlig? hørtes lurt ut med sånne melkeoppsamlere, er det noe man bør pakke i bagen? eller trenger man det først når man er hjemme fra sykehuset?

 

hva med salve for såre brystvorter, er det noe man bør ha kjøpt inn?eller vente og se om det trengs??

 

har kjøpt manuell pumpe og flasker til oppbevaring av melk, greit å pumpe hvis man har brystspreng i starten hørte jeg av venninner.

 

tenkte å vente med ammepute og sånn, se om det er nødvendig. blir jo helt kjøpegal nå.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg synes ikke du skal handle noe før du har født, for å se hva du da trenger.

 

Selv var jeg bare å kikket rundt og bestemte meg for hvilken pumpe jeg skulle ha hvis jeg fikk bruk for den, men handlet inn kunn ammeinnlegg.

Det ble gjort for jeg ville ha Nøstebarna sine og de har jo ikke akkurat butikk på hvert hjørne.

 

Brystpumpe fikk jeg bruk for allerede når snuppa var 10 dager så da ble mannen sendt på apoteket for innkjøp av det + div. annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ammeinnlegg i papir for å ta imot melka som lekker ut i starten. Melkeoppsamlere er smart, men du trenger ikke pakke det i sykehusbagen.

Jeg anbefaler ammepute på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også satte kjempestor pris på ammeputen. Jeg hadde en stor tvillingpute til bare ett barn, og den var med på sykehuset og i bruk fra dag 1. Kanskje det er lurt å titte etter en brukt allerede nå, de er jo ganske dyre.

 

Jeg anbefaler også å kjøpe ammebh og brystpumpe før fødselen. Det var ikke spesielt artig å kjøpe på vei hjem fra sykehuset. + albueskjell mot såre brystknopper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke for å skremme, men ha morsmelkerstatning i huset når du kommer hjem! det kan fort hende at du blir litt stressa av å ikke ha jordmor rundt der lenger og da er det godt å vite at man ha noe i baklomma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...