Gå til innhold

Pusteøvelser....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjør ikke pusteøvelser. Fikk beskjed av jordmor at det ikke hadde noen hensikt, undersøkelser hadde visst vist at det ikke hadde noen effekt om man øvde på forhånd. Vanskelig å vite hvordan fødselen vil bli, man får hjelp til å puste riktig og slappe av under fødselen, så pusteøvelser bare lo hun av.

 

Men er kanskje lurt å finne gode måter å slappe av på før fødselen likevel? F.eks finne musikk man kan ha med som roer deg ned? Legge seg og kjenne at man virkelig slapper godt av, finne positive ting man kan tenke på som får tankene litt bort og man slapper av? Og ellers hvile mye før fødselen slik at man er opplagt. Men jeg har aldri født før, så har jo ingen erfaring med hva som fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på svangerskapskurs og lærte blant annet pust. De av jentene fra kurset som har født (dvs alle bortsett fra meg og ei til), har fortalt at de fikk kjempehjelp av øvelsene de lærte. De klarte å fokusere på annet enn smertene og fikk veldig effektive åpningsrier. Så om èn jordmor fnyser av det, velger jeg heller å høre på de som har født med slike øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...