Gå til innhold

Lever dere som om dere er gravide?


jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Det gjør jeg nemlig, selv om jeg ikke er det. Er så redd for å ødelegge for noe hvis jeg muligens er gravid, kan bli gravid osv.. men nå begynner jeg å bli lei av dette til tider kjedelige livet. Har lyst til å ta meg en tur på byen, nyte ett glass rødvin eller 5 øl, trene som en gal og rett og slett leve det livet jeg er vant til. Har vært (nesten) nonne nå siden november da fikk vite at jeg var gravid (men mistet senere). Er ikke ute etter å få vite at jeg faktisk kan leve som normalt, for det har jeg ikke samvittighet til, men bare lurer på om det er flere som har det som meg...som lever som en skulle vært gravid selv om en ikke er det riktig ennå?

Ble det bare tull dette her eller kom det noe vettug ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg slapper helt av nå når det gjelder alkohol....drikker og spiser akkurat det jeg har lyst på der og da!

Jeg gjorde akkurat som deg en periode, men det ble for slitsomt og stresset nesten mer med det enn å nyte prøvetiden litt! Jeg har også vært ute på byen når jeg var gravid, men det var før jeg visste det....har også mistet 2 ganger i sa, men da såpass tidlig at det umulig kan være årsaken til sa. Har hatt flere venninner som har vært gravide uten å vite det og festet....svangerskapet har gått helt fint og velskapte barn er blitt til! Tror du kan slappe helt av...ett glass vin i ny og ned er faktisk ikke så skadelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! kjenner meg veldig igjen i det du skriver!! har ikke prøvd så lenge da.. jeg er også så redd for å ødelegge for noe! så det blir et sunt liv framover:) er på leting her etter noen gode tips for å øke fruktbarheten, hva jeg bør og ikke bør spise, har du noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg

 

Jeg tar gjerne et glass vin eller øl til maten mellom tr og el. Fra el til tr er jeg nok mer forsiktig, ja, selv om jeg har skjønt at det som skal bli et barn er uavhengig av mor i begynnelsen. Jeg tør liksom ikke ta sjansen, og det glasset er ikke så viktig for meg :)

 

En treningsøkt i ny eller ne kan jeg heller ikke skjønne skal skade, det oppfordres jo til mosjon og trim både i planleggingsfasen og i svangerskapet. Jeg har aldri vært treningsnarkoman, så for meg er ikke dette noe problem - jeg tar bare en tur på bena i skogen i ny og ne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener,elinelinea:-) Tror særlig oss som har mista er redde for å gjøre noe som kan føre til ny Sa,at den ikke fester seg osv osv..

 

Jeg er avholdsmenneske selv,så har ikke det dilemmaet med alkohol som de fleste andre her strider med,men må si at jeg er blitt litt fanatisk mtp hva jeg gjør i ukene mellom EL og IKM. Er livredd for å "ta i" for hardt fysisk,drikke tab x-tra o.l brus med koffein,strekke meg sik at underlivet blir strukket m.m Helt idiotisk, jeg vet.,men sånn fungerer nå hodet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra noen dager før jeg tror EL er til tante rød kommer så lever jeg som jeg er gravid.

Resten lever jeg som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stund gjorde jeg det, og det var ikke gøy. Så da spiren likevel uteble så bare bestemte jeg meg for å leve normalt. Livet er nå, ikke senere, så vil ikke sette livet på vent lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver å holde meg unna. Har hatt noen pp hvor jeg har vært helt sikker på at jeg har vært gravid, så da har jeg holdt meg unna alt som kan være "farlig".

 

Men ellers prøver jeg å ta det med ro. I hvert fall i tiden mellom mens og eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever som før, og er helt med tidligere svar på denne tråden at jeg ikke vil sette livet mitt på vent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever som gravid fra mensen er ferdig til neste periode. Men i de 5 dagene det varer, kan jeg ex godt drikke vin(og til og med en røyk hvis jeg virkelig skal slå til). Jeg synes det er så trist når mensen kommer, og trøster meg sev med å leve helt normalt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Alba32 og de andre som sier det samme :o) Skal da nyte livet litt, og ikke la det stå på vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så godt de er å lese at det ikke bare er meg:)

Jeg skal prøve å slappe av litt men vet ikke helt om jeg klarer..har satt meg selv på en kjapp men tøff slankekur nå (har lagt på meg en hel haug etter graviditetene)og har litt dårlig samvittighet for det, men gjør det mellom mens om el så jeg håper det ikke har noen innvirkning på muligheten for å bli gravid!

Ellers så tenker jeg over alt jeg spiser og drikker, sier til meg selv når jeg får tr at nå skal jeg virkelig kose meg med vin, eller en øl og deilig ost, men jeg gjør det aldri..Men må jeg gjennom mange flere pp må jeg nok vurdere om omstille meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...