Gå til innhold

tisselaken


mumsi tobarnsmor

Anbefalte innlegg

Er det nødvendig? Legges det under lakenet for å spare madrassen eller? Blir ikkje det ubehagelig for babyen? Nåken som har erfaringar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du legger det under lakenet ja, sånn at når babyen tisser eller gulper så slipper du å måtte rense hele madrassen... Blir ikke ubehagelig, det er frotte på den siden som er opp, så det blir ikke klamt eller noe :o) Jeg synes absolutt det er nødvendig hvertfall! Særlig når ungene blir litt større er det maaaaaaange uhell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser jo at det står på handlelista til babyshop, men dei vil vel helst selge mest mulig, så eg syns det er tryggast å høyre erfaringar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ville ikke gått blindt ut fra den listen - DEN er komersiell den! De vil bare, som du sier, selge mest mulig og dyrest mulig, så ville ventet med mye av det og heller sett an etter babyen har kommet hva du trenger. Ta det viktigste før fødselen, vogn, bilsete, stellebord, klær og sånn, og så ta det på sparket etterpå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er at de selger tisselaken på kid som ikke er så veldig dyre... Der selger de også andre praktiske ting - kluter og vanlige laken som ikke trenger å ruinere deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Har handla kluter på Kid, men var ikkje klar over tisselaken der. Skal ta meg en tur.

Prøver å begrense meg når eg skal handle, men dess lenger eg går over termin og dagane blir lenger og lenger kjem eg på meir og meir eg trenger... Det er dyrt å gå på overtid :)

 

(hadde termin den 11/07)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt inn tisselaken (plastfrotte) til senga til bebisen. Så fikk jeg tips om at det var lurt å ligge på det selv nå mens jeg venter på å føde, tilfelle vannet går om natten. Så har lagt det under lakenet i min seng. Har det bare under rumpa, men fyttigrisen så klamt det er å ligge på! Blir jo helt svett på rumpa jo! (Har 22-23 grader på soverommet, får det ikke kaldere). Så dette vil ikke jeg at min baby skal ligge på. Det er mye bedre å kjøpe en overmadrass som kan vaskes (og er du redd for at tiss skal trekke gjennom hele overmadrassen, så kan du legge plastfrotte/tisselaken mellom madrassen og overmadrassen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke "kladder" fra Tena isteden! (Tynn-tynt bleieliknende flak, med tynn plast under, og myk papir-overflate. Finnes i flere str, men disse er 60x90 cm. Ca 70 kr for 20 stk. Fås på apotek og "hjelpemiddelbutikker".)

Har nå én under eget laken, i tilfelle vannavgang. Den er ikke klam eller ubehagelig på noen måte, men vatten begynner å gå litt i oppløsning etter etpar uker under min urolige stump...

De er altså engangs, men trenger ikke skiftes før de blir utslitte eller våte. Ellers holder det jo å skifte laken, som vanlig.

Tror de vil fungere knallbra under en liten baby med dårlig kontroll på kroppsvæskene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la plastfrotte under brystpartiet mitt etter råd fra jordmor når jeg begynte å lekke melk tidlig. Dette var veldig klamt, orket ikke å ha det der særlig lenge. Har kjøpt en vanlig madrass-beskytter i stedet (tynn overmadrass som kan vaskes). Synes dette er MYE bedre. Tror jeg kommer til å kjøpe det samme til babyen. Kan evt legge plastfrotteen under denne, dersom det skulle lekke gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett godt tips er å kjøp tisseunderlag av merket Tena på apoteket. De selger engangsunderlag i pakker a 20 stk i str 60*90 cm. Koster bare kr 70. Legg det mellom madrassen og lakenet. Skiftes når uhellet er ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...