Gå til innhold

CB Digital igjen


tinkelbell

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er ny her... venter IKM tirsdag 18 eller onsdag 19.07. Vet jeg hadde eggløsning rundt den 04.07. Har allerede forsøkt meg på en CB Digital test og det var i går lørdag 15.07. Den var negativ og resultatet kom etter kort tid - maks 1 minutt.

 

Har forsøkt meg på slike billige EL tester, men de gir heller ikke utslag. Tok en senest i dag tidlig. Ved forrige svangerskap slo de ut, men kan ikke huske hvor lang tid i forveien jeg forsøkte. Er jo merkelig om EL testene skal reagere tidligere på økning av HcG enn de ordentlige graviditets testene?! Er det ikke?

 

Uansett, har lest her inne at noen mener CB digital kan testes 3 dager før IKM, andre mener det kun gjelder de vanlige CB testene? Noen skriver at CB digital trenger mer HcG for å gi positivt resultat. Synes nå det er litt merkelig iom at de er de nyeste på markedet.... Vet dere hvor man kan finne svar på det?? På min pakke CB digital står det fra forventet menstruasjon, ikke noe om 3 dager før - den er kjøpt nå på "billige tester.no". Men inne på clearblue sine sider står det at man med de vanlige CB testene kan forsøke 3 dager før....

 

Når synes dere det er klokt av meg å teste med neste CB digital. Bør jeg vente til onsdag 19? Er lenge til, men om den ikke klarer å gi reellt utslag før er det vel best å vente til da....

 

Takk for gode råd og tips - håper dere også har nytt denne vakre sommerdagen!! Ønsker dere alle en like flott sommerkveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De digitale trenger mere hcg for å slå ut, så er best å bruke stav test. Med min digitale som jeg har her kan man ikke teste 3 dager før ikm, mens noen her inne skrev at de har kjøpt en på apoteket hvor det står at man kan teste 3 dager før... så du kan jo sjekke om du finner en slik digital en? Men uansett er stav testene bedre, de trenger bare 25mil/ml mens digitale trenger 50mil/ml...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret fikk jeg da jeg sendte inn spørsmål til Clear blue

 

"Clearblue Graviditetstest med fargeindikator (test opp til tre dager

tidlig) er følsom for 25mIU/ml hCG i urin.

 

Clearblue Digital Graviditetstest fungerer på en litt annen måte og kan

også brukes opp til tre dager tidlig. Testen er følsom for 50mIU/hCG i

urin.

 

Med dette menes at hvis din urin inneholder så mye hCG (eller mer) som

testen er følsom for, regner vi med at resultatet vil vise "Gravid"."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...