Gå til innhold

Jøss, tror jeg har funnet min egen diagnose!


Solunger aug-07 og april-09

Anbefalte innlegg

Har nå undersøkt her inne og ellers på nettet angående lutealfasedefekt. Dette kan visstnok skyldes progesteron-mangel:

 

Bingo!

Hva finner jeg så ut:

Jo, mangel på progesteron kan gi ustabile sykluser og for korte lutealfaser. Stemmer begge deler.

 

Men det som fikk meg til å sperre opp øynene var de andre symptomene: Kvalme, tretthet, mild depresjon, ømme bryst, vektøkning +++ Dette er symptomer som passer utrolig bra på meg (dessverre). Har bare trodd at det har vært forbigående, prøve-på-baby-desperat nedtur for kroppen.

 

Men nå legger jeg sammen to og to, gitt!

Her blir det progesteron-tilskudd neste lutealfase+ massevis med soneterapi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det samme har jeg lest. Jeg har ikke uregelmessige sykluser, men siden min SA i september har jeg hatt alle de andre symptomene. De sier at den progresteron kremen hjelper på pms også, har lenge lurt på om jeg skal forsøke eller om det er dumt...

Men den selges jo reseptfri da...?

 

Min forrige luteal fase var bare 11 dager...

 

Tror du det er verdt å prøve eller tror du vi bør spørre en lege??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo alle disse symptomene denne uken frem mot ikm så jeg trodde jeg var gravid? Kvalm hele uken, skikkelig ømme bryst osv... og bare 11 dagers luteal fase... kansje det var det det var??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Kirsty!

Tok kvelden jeg :)

 

Tror ikke den kremen kan være så farlig ettersom den skal smøres utenpå huden, dessuten var det den samme kremen som ble solgt i alle helsekost-kjedene og på den nettsiden jeg bestilte fra (billig).

 

Har liksom følt på meg at kroppen ikke har fungert som den skal. Har fått høre fra alle hold at det er ikke rart ettersom jeg har gått på p-piller. Men hos meg stabiliserer det seg ikke, alt blir bare mer rotete. Er jo ikke bare baby-laginga som ikke fungerer, hadde jo vært kjekt om kroppen fungerte 100% i hverdagen også.

 

Kan jo være at du sliter med det samme. Symptomene er jo ganske diffuse hver for seg!

Skulle du til videre utredning snart? Er jo vært å nevne at dem kanskje kan sjekke progesteron-nivået....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt til deg jeg Kirsty!

 

Ser du har utforsket nettet siden i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg las om den kremen at den er bra mot pms... siden min SA har jeg hatt pms fra el...altså to uker istedet for bare uka før...har sterke symptomer så jeg tror jeg er gravid...har ikke følt at det er som det skulle siden altså... så lurer litt på den kremen ja or å få orden på det. Kan legge til at jeg har lagt på meg 7 kg siden min SA... kansje det er det som er problemet...hormonene? Derfor lurer jeg også på akupunktur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm.dette høres helt ut som meg!...hva heter denne kremen? Jeg har sykluser på alt fra 40 til 60 dager...vet aldri når jeg har EL, eller når TR vil komme...

Noe skikkelig hærk!

Har selv gått på pilla i ca. 9-10 år (dog med nopen avbrekk).

 

...har jo lyst til å bli gravid...har prøvd i 4 mnd snart, men ingenting har skjedd...

 

(vet at det ikke er så lenge..., men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

kremen heter "progesta-care" og fås kjøpt på bl.a. www.H-by-m.com (199,-)

Har begynt på den idag jeg også:))) håpe, håpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirsty:

Jeg har lagt på meg 7-8 kg siste året. Synes ikke jeg gjør ting så veldig annerledes, føler at jeg lettere legger på meg for tida!

 

Når det gjelder pms, så starter det hos meg 2-3 dager etter EL, og det er jo altfor kort tid til at et egg skal rekke og feste seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella:

Mine sykluser etter pilleslutt har vært 32, 53, 47, 57 og 47 dager. Helt håpløst å forutsi EL, men temper da, så slipper jeg å tro at jeg har gått over ikm. (Var nemlig overbevist om det i 2.pp) Nå har jeg bestilt EL-tester i tillegg. Setter alle kluter til nå i 6.pp!!!

 

Storesøster:

Du får holde oss oppdatert om hvordan kremen virker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle nevne en ting til:

 

Vitamin B6/pyridoksin skal visst være bra når man har kort lutealfase! Kanskje det påvirker hormonproduksjonen???

 

Jeg har tatt B6 denne pp, vet ikke helt effekten, men lutealfasen var nå en dag lengre enn sist pp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du lagt på deg like mye som meg... og jeg får oxo pms etter 3 dager etter el... høres ut som vi er ganske like ja! Da prøver jeg vitamin og krem, må bare vente til jeg får lønn på slutten av mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvorfor den bare koster 199 på den siden når den koster 450 på andre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kansje det er noe for meg?plages sinnsykt med pms rett etter EL helt til jeg er ferdig med tr,synes ikke jeg er noemal i det hele tatt,sint å sur,å ikke blir det bedre heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirsty:

Regner med at den health by mail-nettsida sender produktet fra utlandet. Omgår da kanskje noen avgifter og et norsk prisnivå. Også kan det jo være forskjellige størrelser. Men kremen het jo det samme overalt. Det syntes jeg var litt betryggende.

 

Skal holde deg oppdatert når jeg begynner på kremen. Men hvis ikke soneterapien virker inn, så har jeg ikke EL på over en måned enda :( Så kanskje du rekker å prøve først :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn:)

Kremen kommer fra England, og siden den koster under 200,- så slipper vi å betale skatter og avgifter- og det er samme krem:))

 

Jeg har også gått opp i vekt de siste to-tre årene og har fått veldig rar mens-syklus (30,14,47 osv). Det er rart med disse hormonene jenter...

 

Merker ikke noe virkning enda, har smurt meg tre ganger siden igår, men skal gjerne holde dere oppdatert med "mitt nye prosjekt" ...he,he..

 

Smør i vei dere også:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...