Gå til innhold

til dere som har små barn og prøver igjen....


lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

frister det allerede med graviditet igjen? ny fødsel osv? når det første barnet er under 1 år.... er det mest pga av praktisk med å få dem tett eller savner dere allerede en liten nyfødt? jeg bare lurer og er nyskjerrig..... :) har ikke noen barn selv så jeg aaaner ikke hvordan det føles.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ett barn på 14mnd og begynnte å planlegge nr.2 to mnd etter fødslenen. ville ha tette barn. også er det jo SÅ gøy med barn da ;o)

savner å ha en liten baby gjør jeg og ;o) hehe

savner graviditeten,fødslen og hele pakka =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det høres virkelig koselig ut!!!! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales at det går mellom 18 mnd fra siste fødsel til mor blir gravid igjen men max 5 år fra fødsel til fødsel... det anbefales ikke tettere da mor sine vitamin og mineralmengder bør ha en sjanse for å komme seg på topp igjen. svangeskap og amming tærer på morens lagre og skal du gi den lille best mulig starthjelp så bør det gå minst 18 mnd fra fødsel til graviditeten starter igjen.

 

Selv har jeg alltid sagt 4 år men håper det klaffer nå og da blir det 3 år. det er akkurat stor nok avstand til at nr 1 går ut av ungdomsskolen før nr 2 begynner men likevel liten nok til at de kan leke godt sammen..

 

har flere venner som ahar 2 års forskjell på ungene og det ser ikke kos ut. Når ungene er 2 år er de i en så utrolig herlig alder og da synes jeg det er trist at foreldrene ikke kan konsentrere seg fult og helt om denne spesielle alderen, og heller måtte konsentrere seg om å få ungen til å godta at den ikke er alene lenger om oppmerkesomheten....

 

men det er jo opp til hver enkel, men det er min mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man tenke sånn. så blir det jo "aldri"mer enn 1barn da. barna er som regel herlige uansett hvilken alder de er i. ikke akuratt bestemt i 2års aldren.

er enig med *bing* jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter er nå 11 mnd. Vi ble prøvere den dagen jeg fikk tilbake mensen - 3 mnd siden. Er altså i min 3pp. Grunnene til at vi vil ha en til nå er fordi vi vil ha de tette og fordi jeg hører den biologiske klokka begynne å tikke - er 30 år! Har ikke lyst til å være 1 40-åra og småbarnmor )ikke noe vondt ment til de som får barn sent). Dessuten er jeg utrolig glad i barn. Min datter er alt for meg. Verdens vakreste prinsesse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg noen år igjen til 30 da så jeg kan klare å få både nr 2 og 3 med 3 års mellomrom FØR jeg passerer 30 så det er nok derfor jeg tenker slik som jeg gjør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm vår gutt er nå 4år, vi ønsket å vente pga jeg var fryktelig syk i hele savangerskapet, så han må "klare" seg litt selv i 9mnd........håper jo iderlig at jeg ikke må igjennom "mareritt graviditet" en gang til, men, men, jeg er klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg prøver lenger, men jeg svarer for det om.

Vi begynte å prøve igjen når gutten vår var 10 mnd. Vi ble gravid på andre forsøk, så det blir 21 mnd imellom. Vi ønsker å ha ungene tett, fordi vi begge ser verdien av at de er så like i alderen.

 

Vi har selv tette søsken, og har alltid hatt et veldig godt forhold til søsknene, og lekt bra sammen. Blir det mer enn 3 år, blir avstanden ganske stor, spesielt de første årene.

 

(Og jeg er fremdeles ung, så vi har ikke dårlig tid, biologisk sett)

Og ja, jeg savner en baby litt, sønnen min er blitt så selvstendig. (Men vi hadde allerede planlagt når vi skulle begynne å prøve igjen allerede før han var født...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...