Gå til innhold

Gravid etter PID (Pelvic Inflamatory Disease)??


Månestråle85

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Noen som har blitt gravide etter å ha blitt diagnosert med PID? (Vet ikke hva det norske navnet er, da jeg bor i England). Er på en måte en "ettereffekt" av klamydia, da bakterien flytter seg lenger og lenger oppover i livmora og til egglederene. Noen ganger dukker det bare opp, uten at noen vet hvorfor, og det har nå skjedd med meg. Jeg fikk (mer eller mindre) diagnosen PID, men har aldri hatt klamydia, og nye tester viser at jeg ikke har det nå heller. Det er veldig stor sjanse for å bli steril av denne sykdommen, og selv om jeg ikke prøver på barn for øyeblikket, vil jeg gjerne ha et lite nurk i nærmeste framtid. Noen som har slitt med det samme, eller kjenner noen som har det? Er kjemperedd for å bli steril, og legene her nede er ikke særlig samarbeidsvillige. (Har vært hos 6 stykker på under 2 mnd!!)

 

Håper noen kan hjelpe meg, da drømmen er en liten baby snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du i England??? Hvor da? Jeg bodde der i 7 år, i Liverpool. Legen min i England trodde jeg hadde det så gikk på to forskjellige antibiotika for det, men i ettertid har det vist seg at det ikke er sikkert jeg hadde det likevel... (gikk selv med klamydia i en 3-4 år) Hvis det ble oppdaget i tide og du fikk bukt med det med antibiotika så skal det visst ikke være noen fare for sterilitet da... du får høre med legen din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Bor i London jeg, bodd her i et år. Fikk 2 forskjellige antibiotikakurer jeg tok i 2 uker, og etter det ble jeg bedre. Men så satt jeg på bussen på vei til jobb etter en uke (hvor jeg var helt frisk), så sa det pang i ryggen på meg, og smertene kom kjempesterkt tilbake. Har fått noen nye anti-inflamatory piller nå (er ikke sikker på hva de er, legen var ikke interessert i å forklare!) Går som regel greit hvis jeg ligger, og bare sitter/går en liten tid om dagen, men aktivitet gjør det verre. Er veldig frustrerendes dette, selv om jeg føler meg mye bedre for tiden. Men har som sagt gått med det i 2 mnd nå. Og tok alle STD testene de kunne oppdrive med en gang, hadde ikke noen av de. Så er frustrert og redd og generelt drittlei av å være syk :)

 

Og kommer til å bli knust hvis dette skal gjøre at jeg ikke kan få en liten baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå bra så lenge du får behandling. Uff, høres ikke noe kjekt ut nei. God bedring da!!! Og husk melkesyre, jeg fikk århundres soppinfeksjon etter den kuren, og det gav meg samme symptomene, så sterk var den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Har heldigvis ikke merka noe til soppinfeksjon (enda hvertfall *krysse fingrene*)

 

Noen andre som har tanker/erfaringer om dette? Sliter litt med å få det ut av hodet, og er så lenge til jeg skal til legen igjen. (Treeeeeige systemet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...