Gå til innhold

Var på føden i dag... superskuffa!!!


Beth84g

Anbefalte innlegg

Først en ul hvor vi fant ut at vekta nå er på ca 4700. De hadde diskutert det og ville anbefale meg keisersnitt. Jeg sa at jeg fikk nesten gjøre som de mente var best, men jeg er så utolig skuffa!!!

Har gleda meg til fødselen helt siden dag en og føler at keisersnitt blir en veldig kunstig måte å føde på.Føler at avslutningen på svangerskapet blir helt feil. Blir liksom snytt for den største opplevelsen ved å gå gravid. Jeg hadde virkelig sett fram til fødselen og nå skal jeg gå glipp av den opplevelsen.

 

Inngrepet blir mest sansynlig gjort i begynnelsen av neste uke pga dårlig bemanning. Det er enda en nedtur. Jeg er jo så sinnsykt stor nå og ligger for det meste til sengs. Og det skal liksom gjøre en uke til??? Kommer til å bli gal jo!

Huff...jeg misunner virkelig dere som får føde. Føler meg helt knust jeg nå!!!

 

Kan noen komme med fine ks historier nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen ks-historie, men skjønner åssen du har det. Det var noe av det samme som hendte meg da jeg gikk gravid med min sønn.

Da ble jeg sendt til vurdering to dager over termin og fikk vite at han var over 4000g. De ville at fødselen skulle starte normalt ettersom jeg var førstegangsfødende, men ville mest sannsynligvis ta ks dersom jeg ikke hadde født innen en uke. Min sønn ble født natt til den dagen jeg hadde neste kontrolltime, så jeg fikk føde normalt.

Dersom du helst vil føde vanlig får du håpe h*n kommer i løpet av uken. Lykke til.

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fødselen setter i gang før ks vil det nok bli hastekeisersnitt...

Så det er virkelig ikke meninga jeg skal føde vanlig denne gangen...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ihvertfall muligheten til å forberede deg på det.

Ei venninne av meg fødte tvillinger for noen uker siden. Ho ville på det sterkeste føde vanlig men det endte med keisersnitt. Ho hadde en veldig positiv opplevelse siden ho var våken, selv om det ikke ble helt som planlagt.

Håper det blir positivt for deg også selv om det ikke er det du egentlig vil. Lege/jordmor vil jo bare det beste for deg og barnet ditt, så du får prøve å se det positive i det selv om det kanskje ikke er så lett akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår skuffelsen din, men vil bare si at dette uansett blir en fantastisk opplevelse. Jeg fødte ved planlagt ks første gang, pga sykt barn i magen, og den følelsen du får når barnet blir lagt opp til deg for første gang, den er ubeskrivelig uansett om du har måttet slite for det eller ikke. Barnet mitt ble sendt av gårde med en gang, så jeg fikk så vidt hilse på henne, men når jeg tenker tilbake er det det fineste øyeblikket i verden. Jeg har hatt mang en diskusjon med venninner som mener at jeg ikke har hatt en full verdig fødselsopplevelse, men det kan de ærlig talt IKKE uttale seg om. Man ønsker jo det beste for barnet sitt uansett og hvis det innebærer ks, så er det den opplevelsen du får... OG den ER FANTASTISK, uansett....

 

Ønsker deg masse lykke til, håper du får en fin opplevelse!

 

(jeg har forresten termin noen dager etter deg og er forberedt på en vanlig fødsel denne gangen, men jeg må si at jeg ikke blir skuffet hvis spørsmålet om ks kommer opp...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et par spørsmål ( mulig de er dumme:), hva er liksom vekt-grensen på baby siden de vil ta ks? Er du lav? Veldig svær) Har de målt bekkenet ditt eller hur?

 

Uansett blir jo dette en helt fantastisk opplevelse!! Du får endelig se babyen din!

 

Lykke til!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor skal du ta ks egentlig?

jeg er ei lita dame på 164 og fikk en gutt på 4600 for 5 år siden,men det var aldri snakk om at jeg kunne få ks pga at den var stor?

smalt bekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette var synd. Du som var så klar og skulle settes igang idag.

Dessuten synd at de ikke kan gjøre det med en gang hvis det først er besluttet så du slipper å ligge slik. Hva skjer hvis du går inn i fødsel i mellomtiden?

 

Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 160 høy, men ikke no spes smalt bekken tror jeg. De har ikke målt. Vesla er nå 4700 og de regner med en feilmargin litt oppover og og mener jeg ikke kan gjennomføre en fødsel hvis hu er større. Er ikke sånn veldig stor til vanlig. Litt kraftig vil jeg kalle det :)

Hvis fødselen setter i gang før ks blir det hastekeisersnitt. Hodet har og løsna litt så om vannet går må jeg bli frakta med amulanse. Huff synes det virker så dramatisk jeg.

Kunne ikke ta ks før pga lav bemanning og sykdom. Det er helse norge det. Får jo som du sier tid til å forberede meg litt, men siden magen er så innmari stor og jeg har så mye vann i kroppen er det ett mareritt å bevege seg nå. Da er en uke leeeeenge. Men jeg får benytte tiden til littt bimming :)

 

Takk for tankene :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt ks, var en veldig fin opplevelse. Vet jo ikke hva jeg har gått glipp av selvfølgelig, men hvis jeg hadde fått den beskjeden du fikk, hadde jeg ikke blitt skuffa, synes ikke ks er en annenrangs fødsel.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant. Jeg ser ikke ned på andre som har ks, men jeg føler det litt som om jeg har gått mange år på skole bare for å stryke på avsluttende eksamen. Hehe. Hadde jo gleda meg veldig til fødselen da, men så lenge vesla er frisk så burde jeg være fornøyd. Blir sikkert en fin opplevelse fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe blæææææh!!!!!!! *geiper som bare det*

:))) er littt morsomt da... har skrevet 18 som termin på gullsmokken så nå gikk det plutselig fra 17 dager til 7 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...