Gå til innhold

Uke 32, og LEI!!!!!


mammapamma

Anbefalte innlegg

Hva gjør man for å motivere seg videre uke etter uke!? Jeg er så babyklar så det går ann og bli!!

 

Magen er diger, kroppen er tung, hoftene er vonde og jeg er trøtt :)

 

Pleier egentlig ikke klage, for det er jo helt utrolig det som er i ferd med å skje, men.....

 

Storebror lurer på når babyen kommer ut, skulle ønske jeg kunne svart snart....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mammapamma:)

 

Jeg er i uke 29 (snart i uke 30) og lurer på det samme...Jeg er sååå babyklar jeg også...hehehe...

 

Dette er første svangerskapet, føler tiden går såå altfor sakte...Jeg har hatt bekkenløsning siden uke 9 og har hatt leggkramper (nesten hver dag) fra de siste 4-5 ukene:(

 

Er også altfor glad for å være gravid og det å bli mor snart...så totalt sett er jeg kjempefornøyd...men føler meg stor, er lei smerter o.l.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!! Tenker hver kveld at nå er jeg en dag nærmere målet, dette for å holde tårene unna. Prøver å tenke positivt,men nå finner jeg ikke mer tålmodighet uansett hvor jeg leter. Men hva skal man gjøre?? Det er jo ikke annet å gjøre enn å holde ut selv om man føler det ikke går - det må jo bare gå.

 

Det som er sprøtt er at det var i uke 32 det toppet seg for meg under forrige graviditet også. Så i dette svangerskapet har jeg tenkt når jeg har vært litt nede, at det kan vel ikke bli værre enn dette, selv i uke 32. Men så kom uke 32 og joda, det kunne bli verre. Hormonene vil ikke gi seg, bekkenet er vondt, får ikke sove pga halsbrann osv osv. Når du tror det ikke kan bli verre, så kommer en plage til...

 

Og så er det to måneder igjen :(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, ble ikke mange råd fra meg. Men det kan jo hjelpe å tenke at 'jeg har det kanskje jævlig, men i det minste ikke så jævlig som cielo' hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31. Det toppet seg for meg i uke 27-28, akkurat som i samme svangerskap. Nå er jeg kommet over det og forsøker å se frem imot ferien - om en uke. Skal til Danmark og Fårup sommerland med sønnen på 5 år og barnefar. Det gleder jeg meg til.

 

Ellers forsøker jeg å få hver dag til å gå (når jeg ikke jobber) ved å gjøre litt koselige ting hver dag. Spise på Cafe med en venninne, shoppe litt hårting, shoppe klær jeg vet passer om 10 uker - eller å kjøpe "gravid" klær på salg. Det er så mye fine farger i butikkene om dagen og sommersalget er igang. Sommerskjørt er moro å kjøpe nå.

 

Ellers så leser jeg og leser jeg.

Og gjør småting som å male barneseng, kjøpe bleiebøtte, ammepute, osv. Ting som jeg vet at jeg får brukt for. Har funnet en del pent og brukt på finn.no. Bruker tiden til å kikke litt på denne siden og på finn.no.

 

Så drar jeg på stranden på dagen/ettermiddagen og blåser i om alle kikker på den store magen min. Det er deilig å sitte å lese i blader på stranden.

 

Dette gjør jeg for å "overleve", for det er leeeeenge igjen.

 

En siste ting er at jeg nå har kjøpt "Barneboka" av Anna Wahlgren. Den er suveren! Tar for seg litt man kan øve til før fødsel og hva som skjer under graviditet - og spesilt i tiden etter. Det var "bibelen" min forrige svangerskap. Morsom og klok dame, som har skrevet boken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i akkurat samme båt. Har termin 9/10 september og har TO måneder igjen.

 

Jeg har siden begynnelsen på mai delt opp fremtiden i alt jeg skal gjøre, og tar hver nye hendelse som en milepæle, og på den måten unngår jeg å bli så alt for lei - holder fokuset på noe annet.

 

Denne helgen hadde vi som plan å gjøre veldig mye i heimen (og fikk det gjort). Så er det arbeidsuke denne uken, så har jeg to ukers ferie. Når jeg kommer tilbake til jobb er det 3 uker igjen før permisjon. Skal da rett i månedsrapportering, så vil jeg ha en midt-månedsrapportering før jeg begynner på permisjon.

 

Lag liste over alt dere skal gjøre før babyen kommer. Alt av kjekke hendelser som besøk dere får eller skal på, festligheter osv. Men også en liste over hva som skal gjøres av praktiske ting og når de bør gjøres.

 

Så fokuserer du på det som skal skje først :-) Når det er gjort begynner du på neste ....

 

Lover - det hjelper. Men når termin nærmer seg - så hjelper ingenting. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...