Gå til innhold

mensen etter fødsel....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg fikk en sønn for 2 mnd siden.har ikke fått tilbake mensen enda.når er d vanlig at den kommer tilbake? kan man bli gravid ijen før får den? venter på den slik at kan begynne med p-pillen....=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Sist fikk jeg mensen tilbake etter ca. 6 mnd., da jeg sluttet å nattamme. 5mnd etter dette igjen ble jeg gravid. Så for min del ble jeg ikke gravid før etter at mensen kom tilbake. Men det er jo ingen sikker form for prevensjon. Man har jo en eggløsning før mensen kommer, så å stole på at man ikke blir gravid da er nok et sjangsespill... Men kan du ikke start med p-pillen før du får mensen tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en i klassen som ikke fikk igjen mensen på 9 mnd etter fødselen. Hun ble gravid igjen for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådfør deg med legen før du begynner på p-pille igjen. Det er enkelte piller som ikke er bra å bruke når du ammer!!! Hormonene går over i melken. Amming skal ha en visstnok preventiv effekt, men det er ikke en sikker metode. Og ja, selvfølgelig kan du bli gravid før du får igjen mensen. Eggløsningen skjer jo ca to uker før mensen, og det er jo da du kan bli befruktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk ett hefte fra jordmor og minipillen er jo kanskje best? Tåler kroppen din denne kan du og ta den p-sprøyta som holder i 3 mnd om gangen :) Dette er iallfall min plan å gjøre 6 uker etter fødsel. Vil ikke bli gravid med en gang og jeg blir det raskt. Slutta med p-pilla etter 12 års bruk og blei det med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hei! Unnskyld dumt spørsmål, men jeg trodde at man ikke fikk tilbake mensen så lenge man ammet? Ser at hovedinnlegger ikke ammer, men kan noen svare på om jeg har tenkt riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbake mensen etter 6-7 uker sist. Men det varierer ganske mye på når man får den igjen. Noen sier at når du mister melken, kommer den, men jeg ammet når jeg fikk mensen tilbake!

 

Eggløsning har du ca 1 uke før mensen kommer, så første gang du får mensen, har du allerede hatt 1 eggløsning. (Det er eggløsningen som styrer mensen, ikke omvendt,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...