Gå til innhold

Hva har dette med fullmåne å si?


mamman til Håkon

Anbefalte innlegg

Når jeg var på fødeavdelingen for kontroll hadde dem en tavle også der med gutter og jenter som hdde kommet den dagan og mnd... og når det er fullmåne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kankje for de som tror på astrologi dette her da, for begge våres del hadde det jo vært greit om det stemte, men planetene og månen har mindre å si for oss mennesker enn det vi ofte tror. Ungen kommer når kroppen vår er klar...desverre ikke idag heller :/:/:/:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk! da vet jeg at det ikke er fullmåne på min termin ivhertfall, 2 uker før er det fullt derimot! så kan jo alltids håpe det fungerer da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemlig, men det er kanskje ingen statistikk over om det er født flere babyer når det er fullmåne enn ellers i verdenshistorien...så vi får bare vente. Hadde jo ikke gjort noe om min kom imårra, men tviler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Månen styrer vann. Se bare på tidevann osv. Vi mennesker har veldig mye vann i oss og mange damer har menstrasjonssyklusen sin styrt etter månen. Ei jeg kjenner (som aldri hadde født før) sa at hun kjente kroppen sin så godt at hun VISSTE at hun kom til å føde på fullmåne dagen. Dette sa hun til alle hun kjente, til og med legen sin. Og dama fødte jenta si på fullmåne dagen, akkurat som hun hadde spådd. Fullmånens virkning er fra 1 dag før og 3 dager etter at månen er helt full. Dattra mi kom tredje dag etter fullmåne. I går og i dag har jeg hatt regelmessige kynnere. (Noe jeg ikke har hatt tidligere i svangerskapet) Er derfor kjempe spent på om det blir fødsel på meg snart, eller om jeg må vente litt til. Men at månen har noe å si, det VET jeg. Lykke til jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vann på jorden styres av månen, flo og fjære bla. Kroppen består av ganske mye vann så det er litt rart om ikke vi også ble påvirket på noen måte.

Vet at kriminaliteten stiger på netter med fullmåne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kunne lest innlegget over og sluppet skrevet noe av det samme, men da er i hvert fall vi to veldig enige....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt tro på det, men ikke nå det kommer til meg selv! er ikke overrasket over at det fungerer på andre, men min kropp er jammen en av de trege, så her skjedde det ikke noe på fullmåne sist svangerskap, og har lite tro på at det gjør det denne gangen. men at mange andre ting og prosesser i naturen styres av dette er jo velkjent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, noen kan jo tro på det med fullmåne og fødsel om de vil, men mannen min har klare beviser om at det ikke er noen forskjell på ny, ne eller fullmåne. Vi driver begge med astronomi og vet litt om hvor lite kroppen påvirkes i forhold til vannet på jorda og jordskorpa.

Det er gravitasjonen til Månen som påvirker flo og fjære, ikke hvilken fase månen befinner seg i, og eneste grunnen til at vannet i havet som helhet påvirkes er at det er mye lettere å deformere vannmassen enn jordskorpen.

 

Her er noen artige linker også :)

 

http://www.clearplan.com/MythsAboutConceptionandPregnancy.cfm

 

http://www.lifespan.org/services/specials/myths/pregnancy.htm

 

Burde kanskje vært anonym jeg nå, men alle hadde jo forstått hvem det var alikevel :)

 

Uansett, lykke til inatt alle som er fødeklare :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt grunnfag kriminologi, og det er en myte at kriminaliteten øker ved fullmåne. Voldskriminalitet øker derimot ved hetebølger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det ofte er fødselstopper rundt fullmåne.

 

Det er fullmåne 9. august, seks dager før jeg har termin *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...