Gå til innhold

Ødelagt underliv etter forrige fødsel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For fem år siden fikk jeg en flott liten gutt. Fødselen gikk veldig greit og det var en fin opplevelse. Det som skjedde etter fødselen var en annen sak. Jeg slutta ikke å blø og fikk forferdelige smerter i underlivet. Det var natt og jeg "ringte" på nattevakta gang på gang for å få hjelp. Det var mye verre enn selve fødselen. Etter noen timer med gråt og tenners gnissel og min utrettelige syting og klaging tok de meg endelig på alvor og det viste seg at jeg hadde en blodkoagel inne i meg som var på størrelse med babyens hode (33 cm i diameter). Den dro de ut av meg og jeg har enda ikke glemt lyden av at den datt ned i bekkenet med et dunk. Det var en ganske småjævlig opplevelse. Fikk vite at jeg var i ferd med å blø i hjel, og hadde jeg vært mann så hadde jeg allerede vært død. (de tåler visst ikke å blø så mye som oss kvinner?) Jeg ble undersøkt med ultralyd dagen etter, morkaka ble undersøkt men de fant absolutt ingenting(var grusomt og skikkelig ondt. Ble lovd narkose, men hadde blødd for mye og fikk ikke). Så jeg vet ikke hvorfor jeg blødde.

 

I allefall...siden jeg ikke ble sydd etter at de dro ut blodkoagelen fikk det følger for underlivet.. Ikke bare så det ut som et krigsherjet område, men det virker som om alt som holdt ting og tang på plass nedentil er borte. Jeg har masse småplager som bare blir større etterhvert som jeg kommer lenger ut i svangerskapet.

 

Noen som har opplevd noe liknende? Jeg vurderer å forsøke å få utført en plastisk operasjon nedentil, ikke fordi jeg er forfengelig, men fordi jeg har plager på grunn av det.

 

Erfaringer? Råd?

 

Vil bare tilføye at jeg ikke har noen andre plager. Gruer meg ikke til fødselen og regner med at det går greit etter fødselen denne gangen. Skal få livmorsammentrekkende midler etter fødselen og det skal visstnok minske faren for blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uffda! nå får du jo oppfølging og sånn så da har du sjansen å få snakket med fagfolk om det. I om at du har plager så har du jo en god sjanse til å få operasjon gratis. ::men må vente til etter fødselen ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...