Gå til innhold

Ofte kontroller nå mot slutten?


Anniesola

Anbefalte innlegg

Jeg vet at d er nye retningslinjer ang kontroller. Men hører ulik praksis fra plass til plass. JM mi sier at etter uke 36 skal jeg komme hver 14 dag. Ei veninne av meg har fått høre fra legen sin at d er kontroller hver uke fra uke 37. Jeg synes annenhver uke nå mot slutten er litt lite. Jeg kan jo si til legen at jeg VIL komme til han mellom JM besøkene. Tror nok at alt er bra med junior, bare d at jeg kjenner jeg er mer og mer engstelig for at jeg overser noe....

Noen synspunkter på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk hver fjerde uke tom uke 36, så var jeg i uke 38 og skal nå i uke 40 og 41 (men 41 SKAL det ikke bli, altså!!!). Hørte et eller annet sted at det var vanlig før å gå hver uke etterhvert, men at dette har blitt endret til annenhver de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er andregangs, så virker so vi ikke "må" til kontroll så ofte denne gangen.. skal ikke på kontroll for om 2 1/2 uke, da er det nesten en måned siden sist og jeg har da bare knappe tre uker til termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll hos jordmor i dag (uke 36). Har fått en kontroll til hos jordmor i uke 38, men etter det tror jeg ikke jeg skal på flere. I alle fall ikke som jeg har hørt noe om. Burde det vært flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hver 14 dag etter uke 36 ja. men er det noe spesielt, så ringer du jo bare legen og bestiller ekstra time. de slipper jo alltid gravide inn foran alt annet. Har alltid måtte vente i flere dager på legetime før, men etter jeg ble gravid, så kan jegfå komme inn så og si med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d stemmer nok med hver 14. dag om alt er ok. Jeg ringte til legekontoret for å høre. De ville ha meg inn denne uka for d er en stund siden jeg har vært hos legen. Så har jeg time til JM i neste uke. Deretter får vi se hva jeg og legen blir enig om sa hun legesekretæren.

 

Takk for alle innlegg!! Ha en hormon fyllt dag, d har jeg!!! Opp og ned..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg og fått ei time hos lege neste uke, og så har jeg jm time to uker etter det.. føles kjempebra det, da får jeg bekreftet leie igjen, og håper han ikke snudd seg tilbake i sete!

 

lykke til videre Anniesola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått timeplan av jordmor, med kontroll av henne og legen annenhver gang og kontroll da hver 14 dag totalt på slutten. Ikke hver uke. Med mindre jeg går over tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...