Gå til innhold

ferie pga gubben har ferie


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes dere det er forsvalig å dra på ferie 2uker føre termin? til Danmark forelsempel?eller på sjøen på Koster? ting kan jo skje,synes det er litt uansvarlig av gubben å si at det fixer seg,må jo ikke mure seg inne for det om jeg er høygravid sier han,men man kan da finne på noe på fastlandet å vel....

 

ØY!det er jo jeg som skal føde,og skjer det noe,så er jo ikke det spesielt gøy at det skjer langt vekk fra tryggheten.

 

 

Hva synes dere er jeg for urolig,og bare bør dra?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du lov å dra da? Med båt tenkte jeg - får ihvertfall ikke lov å dra med fly siste mnd tror jeg. Hadde ikke reist om jeg følte meg urolig for det. Du kan jo fint gå til både termin og over, men det er jo ikke hyggelig å dra på ferie om du er urolig uansett. Synes han burde ta litt hensyn til deg jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker før termin er det samme som innenfor termin, du kan like godt føde da som ved ul termin.

Da mener jeg at du burde holde deg hjemme. Jeg hadde ikke reist på ferie da, hadde heller ikke greid å kose meg og slappe av, og det er jo meningen med ferie?

Hør med jordmor du, sammen med gubben din, som kommer nok til å si det samme, så han hører det fra en fagperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det er noe dilemma i det hele tatt, jeg!

STAKKAR han som ikke får dra på ferie, pøh...! Vil du være hjemme så blir du hjemme, med goood samvittighet! Han får dra alene da, og risikere å gå glipp av fødselen! Syntes han er utrolig egoistisk!

 

Unnskyld men ble bare irritert på han på dine vegne. Hadde ikke vært et samtaleemne her engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ikke bare reise litt kortere slik at dere er innen kjørevidde fra sykehuset, men likevel ikke hjemme. Jeg ville hvertfall ikke reist til Danmark og risikere å føde med masse mennesker som snakker dansk rundt meg (har ikke noe imot dansker, men når jeg føder vil jeg gjerne skjønne ALT de sier til meg uten å måtte spørre).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du og barnet som er i fokus nå, og det bør han ta hensyn til. Som nevnt ovenfor her, kan fødselen skje når som helst. Jeg ville ha holdt meg nær føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terminen er 2 uker før og 2 uker etter termindatoen. Dvs. at du to uker før terminen allerede er innenfor termin... Hvis du ikke ville ha reist på termindatoen bør du ikke reise to uker før heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på liten ferie med fly 1 time til Oslo og Kiel farge i uke 30,

da spurte jeg råd hos legen hun så at jeg er i fin form

og det anbefales ikke å ta fly bare siste seks uker( fra uke 37)

fordi flyselskaper vil ikke ha fødsel i lufta

 

Så siste 2 veker har jeg og nå,

da synes mannen at vi burde ikke reise på dagtur med bil 1,5 time fra oss

så det er for langt ....

 

Kjeder meg og å sitte hjemme nå har lyst å reise, føler bra igjen

men vi ventet lenge på det...skal ikke risikere

kansjke vi burde finne på noe rundt oss i naturen

Giddre ikke å bade en gang med store magen men

Stille for stormen...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt, det kommer an på hvordan du føler deg. Dette burde uansett være på dine premisser, synes jeg. Var på Koster forrige uke og hadde 10 dager igjen, syntes selv det var deilig med avveksling og var lei av byen.

 

Tok med meg papirene mine og nr til føden, og satset på å komme meg til Oslo hvis fødselen skulle starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke lov til å dra på ikea engang jeg...ikke uten han ihvertfall tilfelle noe skjer...

er ikke hysterisk,men har ikke lyst å utsette oss for unødvendig...

Vet jo aldri hvor fort det kan gå...

 

Jeg har en vennine som skal dra på ferie nå,hun synes ikke det er noe problem...så det kommer vel ann på hvor trygg man selv er på situasjonen...

 

selv er jeg ikke direkte redd for fødselen,men jeg har aldri opplevd det før og derfor tør jeg heler ikke ta noen sjangser på ferie...

 

Har jo ferie her hjemme å;)

 

Du får gjøre som du selv føler og føler deg mest trygg med....

ikke tenk på "gubben",tenk på deg selv,det er du som skal føde..

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...