Gå til innhold

Nummen i fingre og hender


thea 1973

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som sliter med det samme? Jeg har smerter i hendene, samt at de er helt nummene. Det er akkurat som om fingrene aldri våkner. Spesielt ubehagelig er det om morningen. Natten er heller ikke så behagelig.

Jeg glipper ting, og klarer nesten ikke smøre min egen brødskive. Har snakket med jordmor om dette, og hun mener det har med hevelser i kroppen å gjøre.

Er 36 uker på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det sånn en stund, er ikke sikker på hvor lenge. Legen min sa det er vanlig under svangerskapet fordi babyen trykker på noen nerver og man har vann i kroppen samtidig. Ei venninne av meg som er gravid har gått uten følelse i 3 fingre ganske lenge.

 

Jeg mister ting i gulvet hele tiden, fryktelig irriterende. Au den dagen jeg mistet en paiform på tåa! He.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært litt nummen i ene foten noen uker, og de siste 2 ukene prikker det ofte og føles litt numment i fingrene også. hvis jeg masserer dem sprenger det litt, akkruat som når de har vært iskalde og får tilbake varmen eller er slitne og blir massert. Heldigvis glipper jeg ikke ting, men finmotorikken er litt borte, synes jeg må "ta i" ekstra for å taste på mobilen, strikke osv. har ikke snakket med legen om det, men mamma og jeg og andre regner med at det er bittelitt vann i kroppen, selv om jeg ikke er hoven. ikke så rart, heller, er i uke 31 og det er veeeldig varmt i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet allerede i uke 21 med numne fingre.... I påsken fikk jeg vite at det senene i håndledde som har fått fått vann i seg og det gjør at fingerene blir numne. Jeg fikk beskjed av jordmor å drikke masse vann, og av og til putte opp i litt eplecideredikk i vannet - se dosering på flasken. Jeg ble mye bedre - smaker ikke godt men men....har fått det ijgen litt nå, men regner med at det er pga varmen og at det nærmer seg slutten er i uke 36 nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på dette innlegget under augustklubben:HJELP! Fingrene mine "sovner bort"!!

 

Det kalles Carpal tunell syndrom. Har vært innlagt for dette. Har termin 17 august, men dersom det ikke bedrer seg vil fødselen bli satt i gang rundt den 18 juli.

 

Må gå med støttebandasjer om dagen og ligge med det om natten. Vannet stopper blodgjennomstrømningene til hendene, og blir du ikke frisk etter føsel, må det opereres har jeg fått beskjed om.... Huff!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes skremmende ut! Har gått med numne fingertupper i 1 1/2 uke nå, håper VIRKELIG det gir seg etter fødselen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...