Gå til innhold

litt teit spørsmål til dere som har født..


tullejenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Truse og min egen t-skjorte frem til de skulle ta vannet. Fikk da sånn lekker nettingtruse med bleie og en stor god sykehusskjorte. Skjorten hadde jeg på meg hele veien, men trusen forsvant underveis, husker ikke helt når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke født selv, men ble bare litt engasjert over temaet!!!

 

Kan ikke forstå at noen orker å ha på seg noe som helst i en slik smertesituasjon - jeg ser for meg at jeg kommer til å rive av meg alt med en gang det begynner å gjøre ordentlig vondt. Man vet jo aldri på forhånd selvsagt, hvem vet om jeg får frostrier, men lærte på omvisningen på fødeavdelingen at det er veldig varmt der - håper det er regn og kjølig når jeg skal føde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg grønne ulvang-sokker med nupper og en sort blonde- bh *ler* Hadde hørt at man ofte ble kald på beina, så derfor tok jeg med gode og varme sokker. BH'n rakk jeg aldri å ta av før fødselen var i gang.

 

Etter fødselen fikk jeg en lekker lyseblå sykhusskjorte (sånn for å understreke at jeg var blodfattig og vanvittig blek) og nettingtruse med diger bleie i. Nettingtrusen var forøvrig meget behagelig, dog stygg som et uvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk litt fort så jeg hadde på meg mannen min sin t-skjorte og det var det, husker barnepleieren på sykehuset var så bekymra fordi jeg ikke hadde fått sykehusskjorte på meg enda og ettersom mannen min overdøste meg med kalde kluter ble jeg jo så våt på skjorta mi, husker jeg freste til henne:

 

jeg driter vel i den jævla skjorta mi! jeg føder for faen!

stakkars gamle dame holdt seg stille resten av seansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i en stor t-skjorte, men svettet den ut ganske raskt! (har aldri svettet så mye før tror jeg!). Fikk deretter sykehusskjorte®.. Hadde et laken over beina...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmmm.....

 

man blir vel ikke så forfengelig i en slik situasjon...

har litt angst for sykhus bekledning, har aldri vært innlagt hele midt liv

men er ikke redd for å føde i det hele tatt.....

kan sikkert ta med meg noen skjorter

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten hadde jeg på meg joggebukse og t-shorte(regner jeg med...husker ikke helt, jeg?)...Husker jeg gikk rundt i sykehusskjorte og de gule tova tøflene mine og hutra og frøys litt mot slutten...helt på slutten hadde jeg ikke truse på heller går jeg ut i fra pga de hadde festa en ledning i hue på babyen. Merka aldri noe til vannet som gikk pga hodet til babyen lå som en propp =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg kom til sykehuset hadde jeg helt vanlige klær, men da jeg ble innlagt var jeg naken under en sånn kjip sykehusskjorte....

 

uansett hadde jeg nybarberte legger og fantastisk pedikyr.....hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også på meg en sånn blekblå sykehuskjorte (en farge de færreste kler) og nettingtruse, men tenkte lite på det. Men den skjorta er virkelig fæl, altså! De kunne i alle fall hatt dem i ulike farger..He, he "Vil du føde i en grønn, orange eller brun skjorte?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på joggedress da jeg kom dit, men sykehusskjorte under fødselen. Var naken til slutt... hmmm. Må ha mista skjorta et sted under stormriene. Husker jeg frøs på beina. Skal ta med meg et par varme sokker denne gangen, i tilfelle det blir langvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg hadde lagt meg til å sove på sykehuset før fødselen kom i gang hadde jeg på meg underbukse, pysjskjorte + en gammel sportsbh som jeg pleide å sove i under svangerskapet. Underbuksen forsvant raskt, og etterhvert også skjorta ettersom jeg ble veldig varm. Og jeg var veldig fornøyd med at bh'en hadde åpning foran, slik at det var lett å ta den av når babyen kom ut og skulle opp på brystet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sykehusskjorta, men hadde en slik sexy netting underbukse med bind i hvis jeg var ute av senga for å gå i tilfelle vannet gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...