Gå til innhold

strekkmerker!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

oppdaget til min store forskrekkelse at jeg har fått strekkmerker nederst på magen, er i uke 32 så jeg trodde jeg skulle slippe unna, men neida. nå trenger jeg tips til hvordan jeg kan holde de i "sjakk", eller er det ingenting jeg kan gjøre, forsvinner de etter fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke peiling jeg altså.. jeg er i uke 28 nå og trodde jeg hadde sluppet unna jeg og..men da får vel jeg og-sukk:(

men du .. har du smurt deg ? hvordan merket du dem? kom de "plutselig" ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet oriflame har produkter for det,men husker ikke hva de heter,har kasta katalogen.men gå inn på nett siden deres så finner du de.skal bestille slik selv når jeg husker det.

bruker forresten bare oriflame...dagens reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he .. bruker Oriflame jeg og.. men som olje til å smøre magen bruker jeg Clarins sin.. magen blir utrolig myk av den.. også lukter den super godt.. dyr,men litt luksus unner jeg oss;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weleda har en svangerskapsolje som jeg brukte i forrige svangerskap. Fikk da ingen merker. Denne gangen har jeg ikke "hatt tid" til å smøre magen og har fått store strekkmerker foran. Kan hende at det er tilfeldig, men jeg var veldig fornøyd med oljen forrige gang.

 

Har også hørt noen si at strekkmerker i liten grad kan påvirkes da det avhenger av underhuden og hvor elastisk den er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vanlig babyolje på magen etter hver dusj, er i uke 36 og har ikke fått noen strekkmerker enda. Men om de kommer, aner jeg jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er genetisk. ingen olje i verden hjelper. du får det, eller du får det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg også! Eller håpte iallefall at det var genetisk!! Men nå sitter jeg her med magen full av masse stygge strekkmerker! :( Moren min fikk ingen, ser heller ikke ut som om søsteren min får noen! (Hun er like langt på vei som meg, men hun har smørt seg hver dag!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!!

Smurt mæ mininum 3 ganger hver dag med fett krem å olje + peeling i dusj.Berget til uke 39, men da fekk æ nånn nederst på magan.Dæm vises bæst i flomlyse på bade,så samboern min trøste mæ me at d e bærre han som får te å sjå dæm da å at d e værd d.Dæm fersvinns itj, men bli svakar me tia å vli meir blank.Vess du sole dæ litt, så kan d vårrå at dæm bli litt meir usynele.

Vi må bærre tænk på at vi får nå positivt ut tå dæm..

Hilsen hu som håpe hu itj går så my åver at hu får fler strekkmerka!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Smør" huden innenfra med omega 3 og 6 og smør magen med hvetekimolje, det er det beste tipset jeg kan gi. Jeg har gjort dette i begge svangerskapene og har unngått strekkemerker, Likevel er jeg usikker på om noe som helst har effekt,kan jo tenkes jeg ikke hadde fått strekkmerker uansett. Mamma brukte ingenting og fikk ikke strekkmerker. Noen mener jo det er genetisk og at ingenting hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...