Gå til innhold

når man er på overtid


sjettejuli

Anbefalte innlegg

3 dager på overtid, hadde virkelig aldri trodd den datoen skulle være så magisk og gjøre meg så utålmodig. Skal til JM tirsdag om det ikke skjer noe. Mye vondt i rygg og mage+stikkinger. Men: hva skjer sånn praktisk når man har gått over tida? Blir man sjekka på sykehuset? gjør JM noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei =)

vi hadd termin på samme dag =) jeg var til jormor forrie tirsdag på sisste kontroll så i morgen skal jeg på sykehuset på kontroll å vurdering... håper di gjør noe... ikke er jeg bare lei men alt er så vont å tunkt... hoff for et slit :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du på sykehuskontroll allerede 4 dager over tida? hvorfor så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt egentli, men jormor sa at når jeg er åver tida er det ikke mer ho kan gjøre for meg å da ble jeg hennvist til sykehuse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekortet ditt står det en dato for overtid under UL-terminen. Du får time til overtidskontroll på sykehuset rundt denne datoen. Frem til dette går du til vanlig kontroll hos jm/lege. Hva som konkret skjer på overtidskontrollen, vet jeg ikke. Legen min sa de sjekket modning, morkake og om babyen hadde det bra. Dersom du er moden er det mulig du blir satt igang, ellers sender de deg hjem. I følge min lege går du annenhver dag til kontroll på sykehuset til noe skjer av seg selv eller de setter deg igang.

Kun 10% av de som får time til pvertidskontroll møter opp til denne, de aller fleste føder før den tid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg har ikke vært en av dem heldige som har født før denne kontrolln :( det er så provoserende fordi jormor har sagt til meg at ho trodde ikke jeg kom til å gå helt til termin så automatisk trodde ikke jeg heller det... å her går jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmødre og leger virker generelt veldig flinke til å gi oss falske forhåpninger. Min lege påsto jeg ville føde mellom menstermin og ultermin (altså i slutten av juni). Jeg bare lo av han!

 

Irriterende at de ikke skjønner at de gjør alt bare værre av å si sånn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...