Gå til innhold

svangerskapskurs


2 søte

Anbefalte innlegg

lurer på er det nødvendig å få det med seg. er det noe helt spessielt en lærer der som jeg ikke får med meg ellers? hva gjør dere på slike kurs?

hvem har dere med, eller går du alene?

 

lurer på så mye om det, håper noen kan svare meg!!

spurte legen sist jeg var der, men han hadde ikke noe fornuftigt å fortelle meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

viss du skal ha i august e det vel litt seint nu eller?

min jm anbefalte mæ å melde mæ på kurs i mai viss æ sku ha det

 

har ikke vært på svangerskapskurs, da æ ialle fall hørte mye at det va bare tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på kurs med første, men mener det var helt bortkastet. Kanskje nyttig for noen, men ikke for meg. Selv om jeg får masse informasjon om ulike bedøvelser, fødestillinger osv gjør ikke det at jeg kan planlegge fødselen. Det må jeg jo ta der og da føler jeg, under fødsel kan jm gi meg informasjon og råd om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på svangerskapskurs med førstemann og det var virkelig bortkastet tid og penger! du kan like gjerne lese litt i den boken du får til legen din om bedøvelser, fødestillinger osv.

 

dessuten, når man føder så hørte jeg på jordmor om fødestillinger og prøvde litt av hvert, da finner man fort ut hva som passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fødselsforberedende kurs på A-hus, endags kurs fra 16-20.30

Vil absolutt anbefale det. Selv om vi kanskje vet det meste fra før, så er det alltid noe nytt å lære, og ikke minst er dette viktig for mennene, de leser ikke så mye som oss, og mannen min lærte en hel del på dette kurset, som jeg kanskje ikke hadde tenkt på å fortelle ham, fordi hos meg er en del av det så veldig etablert kunnskap.

 

Fremdriften i selve kurset kunne kanskje vært bedre, men noe av det viktigste var å få en omvisning på fødeavdelingen. Det er veldig betryggende å ha vært der - bare det å vite hvordan det ser ut der synes jeg er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle egnetlig på svangerskapskurs, men glemte hele greia. er ikke flere kurs her ihverfall, pga ferieavvikling. men tror ikke det er noe man går glipp av. de jeg kjenner som har termin samtidig, sa at de hadde sett en svensk film om to forskjellige fødsler. snakket litt rundt filmen, og ja, husker ikke helt. fikk ikke inntrykk av at det var noe jeg hadde misset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært enda (er i uke 33). Har meldt sambo og meg på et kort kurs med jordmor-matja. Som førstegangsfødende føler jeg behov for å gå på kurs. På grunn av sommerferien klaffer det litt dårlig i forhold til at de anbefaler å gå på kurs i uke 34.

 

Jordmoren som skal ha kurset mener at hovedpoenget med kurs er mentalt å forberede seg til fødsel. Hun ringte meg opp for å gi meg tips om hvordan jeg kan begynne med pusteøvelser på egenhånd siden jeg ikke får gått på kurs før en del uker etter anbefalt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på fødselsforberedende kurs en ettermiddag. Var mye jeg hadde lest fra før, men tror samboer ikke visste alt dette. Sånn sett var det jo grit. greit at vi fikk omvisning også. Tror det var best for samboeren min egentlig, han fikk vite når man skal ringe føden og hva som skjer nå og sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...