Gå til innhold

Auu! Hovne bein!!!


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Er i uke 32, snart i uke 33. Har et spørsmål; har noen andre av dere opplevd å bli vedig hovne i beina mot kvelden, slik at det er vondt både på føttene og på fotsålen. Er det vann i beina eller er det pga varmen? Jeg har et punkt oppå den ene foten hvor blodåren har hovnet veldig opp til en slags klump...

 

Jeg har de siste ukene merket at beina har blitt vondere og vondere, men nå er det skikkelig ille føler jeg, vanskelig å gå....Finnes noen gode råd og tips? Jeg er helt avhengig av å få gå og bevege meg he he.

 

Det er vel ikke svangerskapsforgiftning med hovne føtter? Jeg er ikke hoven noe annet sted og for en uke siden hos jordmor var urinprøve ok og blodtrykket normalt. Kan svangerskapsforgiftning oppstå plutselig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke svangerskapsforgiftning starter slik, hadde nok heller skyldt på varmen. Tror et godt tips er å variere på skotøyet, kanskje prøve med noen innleggssåler, vet noen skobutikker har noen som de anbefaler til gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i min 31 uke og er også hoven i bena(anklene og føttene) Veldig ømt å gå uten sko og sokker.. Dette sa jordmor fordi jeg hadde vann i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Takk! Vet da alt om dette! Skulle sett mine føtter nå du! Hjelpes!

Anbefaler dere støttestrømper som dere kan kjøpe på apoteket for ca 200 kr, de rulles på om morningen,jeg må ha hjelp av min kjære pga mage i veien! Har vært pyton å ha på, pga varmen, men skal love at det hjelper!!

Grunnen til hovenheta i kveld, er at det regnet, og var 15 gr i morrest, og da tenkte jeg at behovet ikke var der.. Temp steg utover dagen....

Når man da har ei aktiv tulle på 21mnd, blir man ikke mye i ro...

 

Drikk også mye vatn, og sitt høyt med føttene så ofte dere kan! Lykke til!!

30dager til ul term med nummer 4!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, vil henge meg på tipset ang. støttestrømper, har sjølv vore plaga med vatn i kroppen (føttene) fra veke 25.... fikk da tips fra både jordmor og andre om strømpene, men kjøpte ikkje då fordi eg trudde ikkje dei hjalp- dumt! Fekk merke ei utruleg forandring då eg endelig prøvde dei, anklane var bortimot normale også om kvelden! Kjøpte gjennom Hejco, då apoteket sine er ganske dyre, og et par er ikkje nok. Synes også at `beinverken/murring i leggar og kne` kom seg , men det har tatt seg litt opp igjen i det siste , må vel leve med det nokre veker til......-Og drikke mykje vatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Takk for alle svar:) ja, det er sikkert vann i beina og ikke svangerskapsforgiftning he he. Jeg skal ile på apoteket og kjøpe støttestrømper hvis det hjelper!

 

Jeg har så vondt i beina nå, det bedrer seg mot morgenen, men er alikevel vondt under fotsålene og vondt å gå og jeg som er helt avhengig av gåturer for å holde resten av (den tunge...) kroppen "i gang."

 

Lykke til alle andre med de hovne beina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Man skal alltid ver forsikti når man kjenner man hovner opp. Jeg er i uke 33 snart 34. Har hatt hovne bein og fingrer siste uka da det har vert så varmt. Har bare logge i senga med beina opp etter veggen. Ganske ubehageli å ver hoven under beina. Kjenne berre nokken puter når ej går. Men ej kjem til å gå til lege oftere om det blir verre. Det er iallefall sikkert. Lykke til søster:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har og hatt litt vatn i beina, og det er veldig plagsomt og vondt. Eg fekk det når varmen kom. Veldig ubehagelig når eg skal legge meg om kvelden. Føles som beina brenner og verker. No har eg funne ein gele som eg synes hjelper, og det er Eis-gel som kjøpes på apoteket. Denne smører eg på bein, legger og lår og ligg med beina høgt. Det kjøler veldig og verkinga gir seg nesten heilt. Ikkje dyr heller, koster kun 69 kr for ei krukke. Verdt å prøve iallefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjente at jeg begynte å hovne litt opp i anklene, sikkert i uke 25 eller noe.

begynte da med støttestrømper og venebalsam fra helswekosten, har nå gått 34 uker og har ikke vært hoven siden, og jeg er stort sett på beina fra morgen til kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...