Gå til innhold

Til dere som smører underlivet med salve/olje.


Ceci og prinsen.

Anbefalte innlegg

- Nøyaktig HVA heter produktet og hva står på den?

Sitter nemlig her med ei tysk salve, kjøpt på helsekosten i dag av mannen min, men som jeg ikke forstår et ord av bruksanvisninga!

Vi var på helsekosten for noen dager siden og ba de bestille fødselsforberedende olje fra Weleda, så da de ringte oss i dag og sa den var kommet, dro mannen min og kjøpte den. - men siden jeg ikke kan tysk, så vet jeg jammen ikke om dette er rett produkt!

Dette er en salve ( 25 gram ) som heter CUPRUM METALLICUM PRAEPARATUM 0,4 % fra Weleda. - Vet det er mange her som bruker olje ( salve? ) fra Weleda, er det denne jeg sitter med nå??? Eller er dette noe helt annet?

 

På forhånd takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

siden det er en salve du har fått, kanskje det er den beryktede kobbersalven? Vet ikke hva som er best å smøre seg med, jeg, men fikk inntrykk av at de fleste brukte olje (og ikke salve).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min i går. En 50 ml flaske i orange kartong hvor det står; Weleda, fødselsforberedelsesolje, smidiggjør mellomkjøttet på norsk, svensk, dansk og finsk.

Høres ut som du har fått kobbersalve, det er ikke det samme, men kan brukes den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...synes nesten det høres ut som om dere har fått salven som skal smøres på magen for å unngå strekkmerker....Men jeg er jammen ikke sikker....Mulig jeg tar feil altså!!

Selv bruker jeg olje nedentil. Jordnøttolje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte vanlig olivenolje jeg.vet ikke om det hjelper,smurte meg hver kvled fra uke 32. å så ble det hastesnitt,hehe... bortkasta altså:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er nøyaktig den samme salven som jeg bruker. Det er en hvit tube og brun farge på selve kremen? Jeg fikk i hvert fall en med samme navn og tysk bruksanvisning, som jeg ikke skjønte noe av.. :) Men jeg fikk den anbefalt av jordmor. Hun sa at den var fetere en vanlig olje og derfor lettere og få smurt og massert ordentlig inn. Hun sa jeg skulle smøre inn mellomkjøttet hver morgen og kveld, og at det var lurt og ta på innlegg etterpå sånn tilfelle ikke alt trakk inn. Jeg har brukt den i ca 1 mnd nå og synes det fungerer greit, men om det har noe virkning gjenstår og se da.. :) Har termin om 2 uker så finner det nok snart ut.. :)

Håper det hjalp litt.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuprum metallicum betyr jo kobber metall, så da har du nok fått kobbersalven ja.. Men kan jo være den kan brukes også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg smurte med denne kobber-salven når jeg var gravid. Revnet i begge ender...

 

Sorry, men jeg har mistet troen på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ceci:

 

Dette er kobbersalve. Har kjøpt den selv også, etter anbefalinger fra helsekostbutikken + her inne. Det står ingenting i bruksanvisningen om hvordan den skal brukes (til "vårt" formål), bare generell info om at den øker blodgjennomstrømning til området der den smøres på, osv. I følge pakningsvedlegget kan den brukes på urolige bein også. Så dette er nok en skikkelig mirakelsalve! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for svar! :-)

Da er det bare å sette i gang og smøre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...