Gå til innhold

Virkningen av sex for å fremskynde fødsel


Gutten vår 07/07/06

Anbefalte innlegg

 

Noen som vet hvordan det egentlig virker?

Er det sånn at det lønner seg å ha mye sex fordi det da tilføres mer og mer prostantalginer, eller er det bare en gang det "klaffer" og så utløses det?

 

Noen som skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg kjenner en lege/gynokolog som arbeider ved barneavdeling på sykehus, og han sa at dersom man f.eks hadde sex 3 ganger i løpet av en og samme dagen så ville sjansene for at ting skulle skje være ganske så store. Han har år med erfaring og har sikkert sett en sammenheng her i tillegg til det teorien sier.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... leste linken..

Så utrolig rart! Vet ikke hva jeg skal tro. Ikke godt å vite om jeg skal invitere mannen eller ikke, jeg vil jo føde nå!!!! (Hadde termin i går, og er veldig lei og utålmodig)

 

*dobbelsukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ett annet råd jeg, prøv å bump deg viss du har bumpe da.. det har funket på to jeg kjenner.. dem fikk rådet av JM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du pumpe melk fra brystene? Har hørt at det ikke er så bra, for da går en glipp av råmelken som barnet skal ha rett etter fødsel.... men vet ikke jeg. kanskje jeg skal prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bryst pumpe. he.. Jm sa att det skal funke.. Og det gjorde på to jeg kjenner.. mere vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fødte for drøyt 7 mnd siden(uff så fort tiden går..), og vi benyttet oss av sex-rådet.

Vi startet en mandag med sex(en gang om dagen) og barnet ble født på lørdag.

Allerede mandagen havnet vi på sykehuset pga sammentrekninger som var regelmessige og sterke. (Ut ifra ctg kunne det faktisk vært rier). Her møtte vi en jordmor som sa at det var sjelden hun så så effektfull sex, men det var viktig å ikke bare gjøre det en gang for man trenger tilførsel av mer prostaglandiner.

Fikk sammentrekninger hver dag en halvtimes tid etter sex som varte i flere timer.

For oss funket det, men man kan som sagt ikke bare ha sex en gang og si at dette funker ikke. Og er man ikke moden hjelper det heller ikke. Men det er absolutt verdt å prøve hvis man ønsker.

Og nei, det er IKKE den beste sex`en jeg har hatt.. ikke han heller for den saks skyld..

 

Vi fødte før termin.

 

Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prostantalginer hjelper til med modningen, og vil ikke sette det igang sånn....

 

Men sammentrekkningene kan gå over i rier.

 

Men mye sex ofte fører til mye tilførsel av prostantalginer og forhåpentligvis raskere modning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...