Gå til innhold

Vondt i ryggen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste dagene fått så vondt i ryggen...er i uke 31 og dette er min tredje graviditet (men man glemmer jo alltid detaljene og smertene fra de første)...noen andre som har disse smertene i korsryggen og evt har noen tips som kan gjøre det litt bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke svare deg,men siden jeg lurer på det samme...så dytter jeg litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De smertene hadde jeg også sist. De kommer jo rett og slett fordi det begynner å bli tungt og at ryggen svinger feil vei nå når tyngdepunktet er helt annerledes! Det som hjelper er å hvile seg med jevne mellomrom og "skyte rygg" iblant. Kjenner det iblant nå også, men ikke så ille som sist. Har jo mye med hvordan baby ligger slik jeg forstår det på jm. Sist lå baby høyt i magen og da blir det jo verre med tyngdepunktet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjøre ryggøvelser hver dag. dette styrker ryggen og gjør at du får strekt ut ryggen ordentelig. du kan og få henvisning til fysio, så kan de trene med deg.

hver veldig bevisst når du skal bøye deg. at du bøyer kneerene og ikke ryggen. dette er veldig lett og glemme når det er sånne lette enkle ting. men når det blir mange slike bøy på en dag så belaster de nedre delen av ryggen voldsomt.

og at du sitter og går "rett"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...