Gå til innhold

ikke tørketrommel??


Sigbeth

Anbefalte innlegg

Har såvidt begynt å ordne babytøyet jeg har kjøpt inn, men ser at på de aller fleste plaggene står det "ikke tørketrommel" tegnet. Dette høres utrolig tungvindt ut?

 

dere som har barn fra før, bruker dere ikke tørketrommel? Faren er vel bare at de krymper litt?

 

Lurer også på om dere bruker noe spesielt vaskemiddel til babytøy?

Og hva med skyllemiddel? Babytøyet må jo bli helt stivt og ekkelt hvis man hverken kan bruke skyllemiddel eller tørketrommel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vasket alle mine klær i tørketrommel.. mine bebiklær altså..

 

bruker det vaskemiddelet og tøymykner til netural det er uten parfyme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg bruker tørketrommel til er håndklær, undertøy og sengtøy. Til vasking bruker jeg blenda sensitive. Ikke noe skyllemiddel. Synes ikke klærne blir noe stive eller ubehagelige av den grunn.

De aller fleste klær som er 100% bomull går i tørketrommel selv om det står at de ikke kan. Men du må regne med at de krymper litt, så kanskje en idé å kjøpe en str større enn det du skulle hatt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

jeg har ikke tørketrommel ,men mamma sa at d går like fint å stryke d...d er riktignok litt tungvindt,men har samme virkning...'

jeg har kjøpt inn flytende Blenda(pulver er ikke bra da d kan ligge igjen rester) og comfort skyllemiddel...når jeg vasker klærne så tar jeg ekstra skylling...:):) da jeg vasket opp babyklærna for noen dager siden så ble de myke å fine,så jeg har ikke strøket de enda...gjør d bare hvis de blir litt stive...:)

håper dette hjalp litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tørketrommel, så for meg er ikke det noe problem.

 

Når det gjelder vaske/skyllemiddel så bruker jeg Neutral til babytingene. Jeg vasker også alle ting minst to ganger før jeg tar det i bruk for å fjerne eventuelle kjemikalierester fra produksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle kjøpe tørketrommel da vi ventet førstemann for mer enn to år siden. Ehhh, så langt kom vi ikke *træge trøndera sjø*

 

Klærne krymper litt i tørketrommel, men ellers kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke skal kunne bruke det.

 

Angående skyllemiddel så anbefaler jeg å ikke bruke det. Skyllemidlet blir ikke skylt ut av klærne, og kan irritere babyens hud. Det er faktisk likere med stive klær enn skyllemiddel.

 

Hvis dere likevel ønsker myke klær, kan dere bruke litt EDDIK ISTEDENFOR SKYLLEMIDDEL. Klærne blir myke av det også, men det irriterer ikke huden. Noen dråper lavendelolje gir deilig lukt. Klærne lukter ikke eddik etterpå! Mer miljøvennlig er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker aldri tørketrommel på baby-/barnetøy for det blir så utrolig krøllete/mister fasongen og så krymper klærne..! Utrolig irriterende..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tørketrommelen på veldig mye av klærne.. blir så myke og gode, og blir kvitt alt lo og hår. Men ja, de krymper jo litt mer da. Synes ikke de blir krøllete, bare man ikke lar det blir liggende der lenge etter at de er ferdige.

Når det gjelder skyllemiddel bruker jeg det samme som vi andre har til klærne våre. Merker jeg at den lille reagerer er det jo bare å bytte til noe nøytralt uten parfyme. Det eneste jeg vasker uten skyllemiddel er gubbens arbeidstøy og barnehagedressene til veslejenta, for det skal man ikke! Prøv deg frem du! Er jo litt koselig at det lukter litt godt av klærne synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare håndkler og sengetøy i tømmel. Bruker Blenda sensitiv vaskepulver og skyllemiddel.

Nesten alle klærne jeg har kan tas i tørletrommel. Har nesten bare klær fra H&M. De tåler det meste, men kan være greit å kjøpe en størrelse større for å tåle litt krymping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kald luft på tørketrommelen din?

 

om du har kan du bruke det, det sliter mindre på klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme selv, merkelig at det ikke kan tørkes i tørketrommel! Har vasket baby-tøyet uten å ta det i tørketrommelen, men vet at når babyen er i hus og jeg har mye å gjøre så går det meste av tøyet inn der ja, da får det heller krympe litt. Når sommeren er over må jo tøyet tørkes inne i leiligheten også, og det er ikke bra for barns lunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...