Gå til innhold

Når ble det sjekket om dere var modne??


Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

Skal på neste kontroll den uka jeg har termin om ca to uker. Da skal jeg til fast legen min. Kommer hun til å sjekke om jeg er moden, mon tro? Har inntrykk av at det er så mange her inne som vet om de er modne eller ikke tidligere enn rett før termin. Dessuten vet de hvor stor åpning de har... Betyr det at dere har vært på kontroll på sykehuset eller no'? Trodde ikke sykehuset overtok før man var to uker over termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var hos jordmor for en uke siden og spurte henne hvordan hun kunne finne ut om jeg var moden. Hun sa hun helst ikke ville finne det ut annet enn at jeg følte det nermet seg pga menssmerter ol. Har jo hørt de som strippes her inne av jordmor og dette ville ikke min praktisere og det forstår jeg godt når jeg hører at dette er litt ekkelt for de det blir gjort med. Hadde ikke hørt om modning eller stripping eller slimpropp for den sakens skyld føre jeg var med i BIM, men har får man vist vite det meste ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man har mye kynnere osv så sjekker de deg ofte tidligere enn hvis man har d "smertefritt". og de undersøker deg som regel om du skulle ta kontakt med vaktjordmor for noe.(de sender deg ofte til sykehus hvis de er usikker og d er en stund til termin.for ultralyd osv)ellers så kan du jo alltids spørre om du lurer på det.men de vil nok begynne å sjekke deg og snart.ihvertfall til siste uken i svangerskapet. spør neste gang:)

men det med åpning er egentlig like greit å ikkje vite så lenge før termin. har hatt 2cm siden uke 35 og nå går jeg fortsatt :) med 4dager til termin,

uansett så lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass, så jeg også kan nå i uke 40 ha noen cm åpning uten å vite om det? Trodde ikke det åpnet seg no særlig føre fødsel begynte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym.

 

Hvem sjekket åpningen din så tidlig?? Det er tydelig at praksis er veldig forskjellig fra sted til sted og når man har sånne forum som bim så oppdages jo det veldig lett. Jeg har hatt verdens enkleste svangerskap, ingen store plager, selv kynnerne mine er en fryd ;-), så jeg føler at jeg derfor ikke er blitt fulgt opp så nøye som mange andre. Det er vel egentlig helt naturlig og jeg er glad ressursene heller brukes på de som trenger det. Men likevel.... jeg kunne godt tenke meg å finne ut litt mer om kroppen min i forkant av fødselen. Eneste jeg vet er at frøkna ikke har festet seg helt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikkje meningen og være anonym.

sykehuset sjekket meg så tidlig pga at jeg hadde rier. så de måtte da sjekke om de hadde modnet mormunnen og det hadde de jo..:) men om man vil vite syns eg man skal spørre. for det er greit å vite om man har 3cm i åpning når fødselen begynner..da kan d jo gå ganske mye fortere.. men eg er flergangsfødende å da kan man visst gå m opp t 4cm lenge.

men no mener jormor den kommer til helgen så vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 4 dager til termin med nr.4. Har ikke fått sjekka modenhet i hverken dette eller tidligere svangerskap. Så regn ikke med at dette blir gjort du. Tror ikke det er så mange som vet dette med modninga hvis det har vært problemfrie svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sjekket første gang i uke 28, fordi jeg fødte for tidlig sist. Da var livmorhalsen 4 cm. I uke 30 ca ble jeg sjekka igjen da var den 3 cm og jeg var myk og moden. I uke 33 ca var jeg på sykehuset pga maserier og da var jeg og myk og moden, med en kort livmorhals som kun var lukket innerst.

 

Så jeg tror at hvis noen får det sjekket før termin er det en grunn for det. De vil som oftest ikke sjekke før, med mindre du tror du er i fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blei sjekket på tirsdag(3dager før termin) men det var på sykehuset, ikke hos lege/jordmor.Men de kunne like gjerne latt være: Hadde en cm åpning, men som hun sa, det kan bety at du føder om 5 timer , eller om 14 dager.....mao det forteller egentlig ingenting om hvor nær man er...

Bodde forresten et annet sted i første svangerskap, og ser i papirene mine at jeg der blei sjekka av jordmor i uke 39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...