Gå til innhold

Ingen krefter til å ta vare på vår førstefødte


babycall

Anbefalte innlegg

da hun kom til verden. Jeg skulle føde uten smertestillende og slet meg helt ut i ca 30 timer. Fikk epidural og drypp like før det gikk skikkelig galt. . ENDELIG kom der en myndig jordmor som tok kontroll og overså mitt personlige ønske totalt :-) Jeg lå helt utmattet og apatisk i sengen og ble vurdert til hastekeisersnitt. Vi slapp keisersnitt, men jeg hadde ikke krefter etterpå. Klarte ikke holde henne i armene mine. Slet lenge med skyldfølelse. Denne gangen tar jeg det som det kommer og ønsker fornuftig tankegang og avgjørelser under fødselen. Jeg er først og fremst pasient og ikke jordmor/lege der jeg ligger og føder. Uansett, denne gangen skal jeg ha krefter til å holde mitt eget barn, løfte han opp og smile stolt over å ha vært så heldig over å ha fått en sånn vidunderlig skapning, smertestillende eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde det samme, til tross for epidural!! Langvarige fødsler som min og din(jeg brukte også 30 timer), gjør at en blir veldig sliten. Vet ikke om det har noe med smertestillende å gjøre. Det tok et par dager før jeg følte at jeg hadde overskudd til å ta imot besøk på føden og å gjøre noe annet enn å amme ungen min; beundre han for eksempel.... Du er ikke alene om den opplevelsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har tatt til fornuft:)

 

jeg har hele tiden vært innstilt på at jeg i utgangspunktet ikke vil ha smertestillende, men vil heller ikke føle nederlag dersom jeg må ombestemme meg.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter en støkk i oss ja. Nå vet vi mer om fødselsforløp og hva en kanskje kan forvente og ikke minst mer om hvordan en egentlig ønsker en fødsel. Jeg fikk ikke livmorhalsen til å åpne seg fordi jeg reagerte så sterkt på smertene og strittet veldig i mot, sa legen. Stresset tok meg og jeg " fløt ikke med " riene som de sa...Knep igjen og strammet alle muskler i hele kroppen. Mine ønsker er heeelt annerledes denne gangen. Gleder meg til å få oppleve en ny fødsel ( må jo være litt optimist ) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig slitsomt ut med 30 timer fødsel spesielt i denne varmen vi har her i Oslo området nå. Utrolige krefter man har sikkert uansett når man føder, tenk å holde ut så lenge. Du burde være stolt av deg selv og ikke ha skyldfølelse for å ikke ta imot besøk etter noe slikt. Lykke til denne gangen da :) Håper ting blir enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for oppmuntring:-) Vi har faktisk krefter vi ikke er klar over. Det er helt utrolig å tenke over. Uansett, smerter glemmer vi fort, hvis ikke hadde vi jo bare fått ett barn eller hur? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...