Gå til innhold

Trening


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere i 3. trimester trener? Har to uker igjen til termin, og prøver å gå turer daglig. Veldig ofte får jeg kommentarer om at jeg burde ta det mer med ro. Men det er da sunt å bevege seg så lenge en kan? Hvor mange av dere er fysisk aktive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 26.juli og har dager som alt er helt topp. Jm og lege har hele tida sagt til meg at å svømme eller gå turer er kjempe fint. jeg har vært dårlig til det. Men klipper plenen(flate lette partier) uten problemer, og er ganske aktiv. Ser ingen grunn til å sette meg ned, når formen er på topp. Tror alle må se hvilken form de er i og ikke sammenligne seg med andre. Har fått bekreftet gang på gang i svangerskapet at alle går igjennom det forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg trener fortsatt og har termin imorgen. Man må bare lytte til kroppen og gjøre det en føler går greit tror jeg.Men blir noe ubehagelig så slutter man med det. Lykke til med treninga:)

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 uker igjen til termin og går turer nesten daglig, gjerne i 1 til 3 timer. Jeg nevnte for jordmora at jeg går turer i marka og spurte hva jeg skulle gjøre dersom fødselen begynte midt oppi skogen. Hun sa i alle fall ikke noe på at jeg gikk på tur, så lenge jeg gikk på litt kjente veier og ikke hadde så alt for langt å gå til dit jeg evt kunne hentes med bil. Og hvis jeg merket at fødselen nærmet seg, så burde jeg ikke gå alene. Ellers tror jeg at turer er bare bra!

 

Jeg er i bedre form nå enn på lenge, så jeg trener også litt sykling og lett styrketrening. Er vel bare viktig å lytte til kroppen og ikke slite seg helt ut. Bruker jo ellers mye tid på å hvile og sove ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg har vært sånn passe aktiv fra ca 4 mnd (da kvalmen gikk over). har gått mye turer. men forrige uke gikk jeg en laaang tur i marka. blei skikkelig sliten, men kjente det ikke ordentlig før jeg var på vei hjem igjen. fikk sterke kynnere, og føltes ut som om jeg aldri skulle kommet meg hjem. på nippet til å ringe etter transport:) blei plaget av disse kynnerne i 4 dager etterpå. hvert skritt jeg tok, utløste jo kynnere. så da sier jeg stopp for min del. nå går jeg bare av og til opp til butikken. men ikke lenge igjen nå da, så får heller begynne å trene etter jeg har kommet meg litt etter fødselen. har store planer om å begynne på treningsstudio igjen da, vi får se:) ellers blir det jo naturligvis turer med vogn og baby;) Men ikke noe problem å trene så lenge du føler deg i form til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent 4-5 ganger i uka gjennom hele svangerskapet på helsestudio, har hatt et supert svangerskap, nesten ikke merket at jeg har vært gravid. Jeg har trent hele livet, så for meg var det utenkelig å sitte i sofaen i 9 mnd :) Eneste legen min sa på de første kontrollene var at jeg burde gå ned til ca 4 ganger i uka, ikke hver dag sånn som jeg gjorde før jeg ble gravid, heller gå en tur de dagene jeg ikke trener. Har også fått mange kommentarer at jeg må begynne å ta det med ro, men jeg føler ikke noe behov for det, så det med trening bør være opp til hver enkelt, alle er forskjellig. Både jeg og babyen har det veldig bra, gleder meg til han kommer¨, da skal vi gå laange turer og bare kose oss:) Har termin om 15 dager, og jeg skal trene til "the end", da fryser jeg medlemskapet mitt i 2 mnd, så er det på`n igjen! Men nå skal jeg vaske til helga og så blir det vel en treningsøkt etter det :) God helg alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 3 uker igjen til termin og har trent på ulikt vis hele tiden. Spinning, styrke og svømming i siste trimester.

Nå er det fisketurer på fjellet og spaserturer. Ikke så langt innpå fjellet selfølgelig, men 2-3 km. Merker at det er tungt i oppoverbakker, men da tar jeg det desto roligere.

Har bare hørt positivt om å bevege seg fra lege og jordmor, så sant formen er god vel og merke.

Trodde selv jeg skulle oppleve flere begrensninger i forhold til å trene, så jeg er bare takknemlig for at formen er så fin.

Mange er skeptisk til så mye bevegelse, for eksempel mine foreldre:-), men jeg tror det er topp å bevege seg/trene om man har lyst og ork,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent mer eller mindre fast frem til nå (uke 30) Trener aerobic i tillegg til å gå fjellturer. på tross av dette har jeg lagt på meg 12 kg.... huff!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min opplevelse også, jeg mener at trening har en stor del av æren til at jeg har hatt veldig få plager i dette svangerskapet. Jeg har merket at jeg er så ømfintlig for alle kommentarer i det siste - en har selv en overbevisning, men samtidig tar en seg nær av det andre sier, godt eller vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...