Gå til innhold

Var hos legen i dag..


Gjest

Anbefalte innlegg

..og jeg har gått opp 1 kg. på 3 månder!! Legen sa ikke noe om dette, så regner med at det ikke gjør noe, eller er farlig. Har til sammen til nå gått opp 11 kg og har 4 dager til termin. Kan dette ha noe og si på størrelsen på babyen, altså at babyen ikke blir så stor ? Symfysenmålet mitt ligger på 34 cm. i uke 40 ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om symfysemålene har noen sammenheng med antall kilo i det hele tatt. Jeg ligger helt øverst i det grønne feltet, men har hittil bare gått ned 6 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke gått opp i vekt. Legen reagerte sist jeg var på kontroll og lurte på om jeg ikke spiser. Men spiser det jeg vil og når jeg vil, men babyen tar det han trenger. Han var + 8 % sist legen målte.

Sf målene mine er også godt over grønnekurva.

Så jeg tror ikke det er alltid en sammenheng mellom vektøkning hos mor og babyens vekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så det er bare symfysemålene som (kan) ha sammenheng med babyens mål? Synes liksom 34 cm i uke 40 ikke var så mye jeg da, ligger akkurat på den rød streken. Skal jo sies at min datter ikke var så stor ved fødsel heller, 3.300 gram og 50 cm lang..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget PÅ den røde streken hele veien og lillejenta var 4,2 kg ved fødsel :o) Sist gang lå jeg et godt stykke over den røde streken hele tiden, men lillegutt veide 3,8 ved fødsel, hehe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så symfysemålet er med andre ord, ikke og stole på ;o).

 

Husker ikke hvordan jeg lå ann på SF-målene med min datter. Jaja, vi får nå bare se når hun polpper ut ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...