Gå til innhold

hva menes egentlig med "föde uten smertestillende"?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

jeg hadde en rask födsel, og fikk akupunktur og badekar som smertelindring/smertestillende. Jeg bare lurer på hva dere mener med å föde uten smertestillende. Har inntrykk av at mange da mener epidural?

 

Lystgass, akupunktur og badekar er da også smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å føde uten smertestillende vil si å føde uten noe som helst bruk av medikamenter eller lystgass og akupunktur.

Badekar regner jeg som å føde uten smertestillende.

Det er kun uten bruk av medikamenter som: epidural, lystgass, akupunktur o.l jeg regner som smertelindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp, alt som du skriver er vel en form for smertestillende..kanskje jeg ikke ville dradd badekar under den tittelen..men lystgass og akupunktur mener jeg er smertestillende! Jeg fødte uten..prøvde lystgass i håp om at det skulle hjelpe meg litt..men jeg hadde konstante rier..og en veldig kjapp fødsel..så da jeg ikke fikk til lystgassen etter første forsøk gav jeg opp, og i journalen min står det at jeg ikke hadde noen form for smertestillende!

Jeg hadde nok hatt smertestillende om jeg hadde fått velge..og da hadde jeg gått for epidural..men nå ungen absolutt ikke ville vente med å komme ut...fikk det våge seg....!!!

Hadde ikke hatt tid til verken akupunktur eller badekar..ikke fristet det å bevege seg helelr med konstante rier... (brukte 2 timer og 45 min fra jeg oppdaget at noe kanskje var på gang, til bebis var ute)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen sier dette vil jeg gå utfra medisinks smertestillende. Altså noe man tilfører kroppen. Dermed blir ikke badekar, yoga, akupunktur, strøm og sånt regnet med. I disse bøkene vi får hos JM strå det hva som tilhører hvilken gruppe.

 

Mange vil kanskje se på som aku. som smertestillende og ikke badekar. Nå er det jo faktisk slik at for en del er badekaret mye mer lindrende enn nålene:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...