Gå til innhold

En positiv test og en negativ test, hva betyr det?


jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

I går ca kl 15 tok jeg en test (ikm 5 dager) . Den var helt utrolig svak positiv, men jeg så et kryss (cb test) og det gjorde samboeren min også og søsteren min..Tok ny test med morgen urin i dag og den var helt klart negativ...Hvordan skal jeg tolke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme, svak posetiv med cb på mandag og negativ med cb i går :( veldig kjedelig. Aner ikke hva det betyr jeg, syns det er kjempe rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du ikm?

Det står jo på testen at viser den positivt så er man gravid. Jeg syntes bare det er så rart at den positive testen ble tatt kl 15 og den negative ble tatt kl 7 den tidlig på morgene skulle jo vært "mer" positiv enn den midt på dagen eller? Når på dagen har du testet? Var din sterkt eller svakt positiv?

Vi får håpe at det er den positive som gjelder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige mnd tok jeg 4 cb tester som ble positive. Dro til legen og tok test, men den var negativ, pluss blodprøve som også var negativ. Har sendt forespørsel til CB om dette men ikke fått noe svar. Konklusjonen var da at cb test har slått ut falskt positvt da hcg i blodet viser lengre positivt enn urinen. Legen min hadde en dame tidligere samme dag hvor dette hadde skjedd.

 

Jeg har også testet positivt og negativt om hverandre en gang, men det var dessverre en tidlig sa. Bekreftet fra lege.

 

Etter at cb testene har blitt så sensitive synes jeg de viser mye feil resultat..ut i fra egen erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde IKM på mandag, så jeg var ikke tidlig ute heller. Ja du har rett at det burde være sånn, jeg testet den på mandag med morgeurin, den i går testet jeg på en måte også med morgenurin, men hadde vært på do tre timer tidligere da. Min posetive var svak og syltynn, men likevel kunne man se den uten å myse og den var blå. Har bilde av den og viste den til en venninne her på bim, hun og så den og sa at hun 90% sikkert kunne si gratulerer. Utrolig kipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, så irriterende!!!

da skal jeg prøve en annen test neste gang! Jeg tenker også at jeg viste positv i og med at jeg hadde en ma 11 mai. men har jo både tatt blodprøve og cb test etter dette ( for mer enn to uker siden) og begge to var negative da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte rett og slett ikke å forstå konkluksjonene din jeg anonym, er nok meg som er blond altså. Men hvorfor skulle de vise posetiv selvom hcg viser lengre posetiv i blodet enn i urinen. Det må jo ha vært hcg der for at de har kunne vist posetivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syntes det er veldig rart altså! Men vi for bare håpr at det er den positive som gjelder, når tester du igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror at jeg også vill bytte merke. Jeg har tatt billig strips også både før og etter denne svake posetive cb, de og har vært negative. Tror jeg tester igjen på lørdag, hvis ikke tanta har kommet da. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nok ikke å vente så lenge..Kjøper en pakke med to i dag sånn at jeg får testet i morgen tidlig og eventuellt på lørdags morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er vanskelig å vente, men jo jeg skal klare å vente til lørdag, så jeg gir tanta litt mer tid på å komme, har brukt så masse penger på tester hihi. Må få høre hvordan det går med deg i morgen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg ikke..Jeg har ikke hatt noen blødning, og det får man vel når man har sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Ja, det kommer jo ut som en slags mens. nei, vi får vel bare smøre oss med tålmodighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg sitter lengre i blodet enn i urinen.

Dvs at dersom man tester positivt med urin skal det også være hcg i blodet...i lengre tid enn i urinen.

 

Jeg tok blodprøve og urinprøve samme dagen, og utifra blodprøven så hadde jeg ikke hcg i blodet og da skal ikke g-testen slått ut..konklusjon: falskt positiv :o(

 

Vet ikke om du forstod noe mer nå...men jeg gjorde ett forsøk i alle fall :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...