Gå til innhold

Vekt på overtidsbarn


mammaendelig

Anbefalte innlegg

I boken Barn i magen fra a til å står det at dersom man går på overtid går barnet litt ned i vekt, mens i den boken jeg fikk hos jordmor står det at barn som har gått på overtid er litt tyngre. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mine barn var små allikevel om de kom på overtid, jenta var 2620 gram 3 dager på overtid og gutten var 3330 gram 6 dager over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var 8 dager på overtid og veide 4830g. Så jeg vil nok si at de blir litt tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette Min sønn var litt over 4. kg Vet ikke om han ville vært tyngre eller lettere hvis han hadde vært født til termin. Men det jeg har hørt er at barna kommer ikke før de er klare og da tenker jeg at de i alle fall ikke går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten min kom 12 dager over tiden, og han var 4490 gram. Han hadde nok vært stor selv om han kom til termin, men han la nok godt på seg de siste ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kanskje dette kjem litt an på korleis morkaka fungerar på slutten? Var berre ein tanke...

 

Sjølv fekk eg ei jente 10 dagar over termin om var 4480!! Så ho må jo ha lagt på seg på overtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...