Gå til innhold

Hostesaft!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg var i min 7ende PP da jeg ble gravid...begynte å bli en smule frustrert, da jeg begynte med det gamle kjerringrådet, slimløsende hostesaft! (Ta det noen dager før EL!) Vips! GRAVID...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe jeg tar også det denne mnd startet på dag 10 og er nå på dag 13 og jakter på el.Håper det klaffer..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Gratulerer!

Det skal prøves neste måned om det ikke klaffet denne..:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Gratulerer

Jeg begynner med hostesaft så fort min neste pp starter. Håper det klaffer for oss også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse!!!! Både jeg og mannen skal ta neste syklus hvis jeg ikke er gravid n å. Skulle ta det denne syklusen men var på ferie og glemte av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske interresant med sånne kjerringråd. Når i syklusen begynner man med hostesaft? Og tar men hostesaft frem til EL har intruffet og slutter da, eller fortsetter man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt å prøve jeg også, hørt om mange som det har klaffet for den mnd de bestemte seg for å bruke hostesaft:) Så håper det klaffer for meg også.

Og lykke til med lykkefrøet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også litt hostesaft denne pp'en som var.. Og jommen ble jeg gravid.. Jeg var ikke så konsekvent. Tok en slurk når jeg husket på det. Tok h.saft litt i dagene før el, og så på morningen da jeg hadde hatt el kvelden/natten før. Vi koste grytidlig den morningen.. Så det kan være verd å prøve.

Jeg ble litt inspirert av tanken på h.saft, for min venninne sa at hun hadde vært litt syk da de sluttet med prev så hun hadde tatt en god del hostesaft den mnd de ble gravid.... Verd å prøve i alle fall..

 

Lykke til jenter!!! Måtte det bli masse sommerspirer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig her...kanskje jeg kommer til å prøve det neste pp hvis det ikke sitter en spire denne pp. Hvilken type slimløsende hostesaft er det snakk om? Og hvordan skal den hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvipect har jeg hørt andre prøve, men du må bruke den reseptfrie (den andre inneholder morfin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blææ

 

 

jeg brukte solvipect hostesaft da jeg var syk her forrige pp...ble ikke gravid for d om jeg..

 

t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sikkert drukket 10 store flasker med solvipect de siste syv månedene,men kan ikke skryte av noen kulemage enda.. Men jeg fortsetter å drikke,kan jo være at noe annet har forhindra meg i å bli grvid tidligere.. Ble gravid i 2 pp for over ett år siden,da hadde jeg også tatt solvipect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fins det ei hostesaft (slimløysande) som IKKJE smakar forferdelig lakris-sambucca? Eg klarer ikkje drikke slik hostesaft, får brekningar av lukta tilogmed. Nokre som veit om hostesaft med anna smak? Kanskje eg får kjøpe noko i utlandet i august? Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du kjøpe tilsvarende hostesaft i utlandet skal du se på hva den inneholder. Virkestoffet du er ute etter er guaifenesin. Hadde ingen problemer med å finne dette når vi var ute å reiste et helt år,så du får sikkert tak i. Men de smaker ikke så veldig annerledes,kanskje litt mindre lakris.. Se nøye etter at hostesaften ikke inneholder noen skadelige stoffer som ikke er bra for gravide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o) må bare stille deg et spm! Hvordan hjelper dette stoffet guaifenesin med å bli gravid? Er så nysgjerrig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guaifenesin,som virker slimløsende,gjør passasjen som spermiene skal trenge igjennom litt tynnere,slik at de lettere kommer inn til egget. kort fortalt. husk at dette ikke er medisinsk bevist,det er kun et kjærringråd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :o) Da skal jeg nok prøve det neste pp dersom den ikke sitter denne gangen...har en følelse at det vil ta sin tid! Lykke til med deg! Håper det sitter en spire for deg snart ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...