Gå til innhold

jeg fødte uten smertestillende


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og er virkelig stolt av meg selv! Blir provosert av at enkelte av dere alltid skal rakke ned på de som velger å føde uten noen form for smertestillende.

 

Denne gangen skal jeg også føde uten smertestillende og være like stolt av meg selv!

 

Rakker ikke ned på noen som velger å føde med, det får være opp til hver enkelt, men synes at alle skal være stolte uansett fødsler. Også vi som føder uten smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner hvorfor en skal blande seg oppi om man har/skal føde med eller uten smertestillende. Det må være opp til hver enkelt, særlig siden hver fødsel i seg selv er forskjellig! Jeg er førstegangs, og har jo ikke følt en fødsel på kroppen før, men jeg mener at alle bør være stolt av at de i det hele tatt har vært i gjennom en fødsel. Det er jo den herlige premien som kommer ut som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en tråd lenger nede der dette temaet er blitt diskutert opp og ned, ut og inn.

Jeg skjønner ikke vitsen med å lage en ny tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje fordi det er alt for mye å lese på den gamle tråden.

 

jeg er enig, man må få lov til å velge smertestillende i den grad en vil, og selvfølgelig være stolt etterpå uansett hvordan fødselen var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Jeg kunne ikke bry meg mindre, driter faktisk i hva og hvordan................Beklager språket, men jeg er lei diskusjoner og trender om fødsler, amming, barneoppdragelse, attatchment parenting, barneinteriør, klær etc. Barn og alt som hører til har blitt trend og prestisje, synd for dem som henger seg på den bølgen. Jeg er litt lei. Kanskje varmen som suger og gjør meg lettere antennelig nå?

Ha en god kveld og lykke til med fødsel, uansett hvordan den foregår. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare så lyst til å kommentere dette, uten på noen måte å være ekkel eller arrogant. Da jeg skulle føde sist, hadde jeg samme innstillling. Min første fødsel var en såkalt drømmefødsel, på Storken i Bergen uten smertestillende, bare alt supernaturlig og fint. Var seks timer på fødestuen før gutten kom. Visst var det vondt, men ikke ulevelig. Da jeg skulle føde neste gang, var jeg helt innstilt på at det skulle bli slik igjen. Så jo ikke noen grunn til at noe skulle bli annerledes?!

 

Det ble jo ikke slik i det hele tatt av mange ulike årsaker, og jeg fikk til slutt epidural. Det har nok ikke så mye å gjøre med at jeg ikke orker/tåler smerte, det har nok mye mer å gjøre med at jeg skulle være i stand til å ta imot barnet på en ok måte. Jeg er meget takknemlig for at JM sa at jeg burde be om epidural, det var en klok og human avgjørelse.

 

Anbefaler alle om ikke å ha en hellig overbevising før fødsel, plutselig kommer en opp i et dilemma. En skal være utrolig stolt av å føde sitt barn, like stolt om en bruker smertestillende eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hovedinnlegger.

Syns du bidrar til å gjøre det motsatte: å skryte av at du fødte uten smertelindring....... Husk nå på at alle fødsler er ulike og alle opplever smerte ulikt. Syns det er unødvendig å skrive et slikt innlegg. Det er vel for å få høre: "så flink du var"......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker deg jeg Aga:-) Du skriver gode og velformulerte innlegg.

 

Nok en gang er jeg enig med deg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær stolt uansett hvordan dere føder. det har vel ikke noe å si om man bruker smertestillende eller ikke.

MEN jeg syns det er helt bak mål å bestemme seg på forhånd at man vil ha det,for man vet ikke om man trenger det,hvor lang fødselen blir osv...

det er vel bedre å ta det som det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født en gutt uten noen form for smertestillende. Det var ikke fordi jeg ikke ville, men rett og slett fordi jeg ikke rakk å få noe.

Jeg er nå gravid igjen og har ikke lagt noen planer om hvilke smertestillende jeg skal ha under den fødselen. Det er av den grunn at jeg rett og slett ikke har peiling på hvordan den blir.

 

Jeg har flere veninner som har født både to og tre ganger. Det som er likt for alle, er at en fødsel aldri blir som man tenker seg. Man kan legge alle de planer en vil, men når man er midt i det er det noe annet...

 

Mitt råd er: Les og førhør deg om alt av smertelindring en kan få, og vær åpen for alt. Da er du bedre forberedt på hva du har i vente. Du kan ta et valg da om hva som er riktig for akkurat deg. For det er deg det gjelder. Men jeg skal heller ikke lyve. En fødsel er vondt, utrolig vondt, men en glemmer heldigvis en god del av det etter hvert...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt at jeg liker deg mange ganger;-)

 

Tenker nok ganske likt, vi da!

 

Ha en strålende dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er spennende å høre om andre sine opplevelser,være seg med eller uten smertestillende midler!Det får være opp til enhver!:-)

 

Jeg har født begge mine barn uten smertestillende,men det er rett og slett fordi fødestuen jeg valgte ikke hadde noe tilbud om annen smertelindring enn badekar.Men begge fødslene gikk heldigvis kjapt og greit og var veldig fine.:-)

 

Og for meg var det smertelindrende å få føde på en liten,trygg og rolig fødestue,der alle kan navnet ditt og venter på telefon med beskjed om at "Her kommer vi og vil føde hos dere!"Hi,hi..som dere sikkert skjønner bor jeg på et veldig lite sted.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne må man jo nesten være forsiktig med å si at man fødte uten smertestillende her.

 

Man kan vel få være stolt over å ikke ha tilført barnet sitt medikamenter uten at det skal være kritikkverdig vel???

 

Ingen rakker ned de som føder med epidural på sidene her, men det er faktisk motsatt, og ærlig talt, det er idiotisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrep er det beste forsvar er det noe som heter.

Det er tydelig at mange har mindreverdighetskomplekser fordi de brukte smertestillende under fødselen. Jeg skjønner bare ikke hvorfor de har det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller.

Men synes det er synd det skal "gå utover" de som ikke velger smertestillende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man ikke bare ta d som d kommer.. har aldri falt meg inn å sitte å fortelle om eg brukte eller ikke brukte med min førstefødte.man kan vel aldri vite hva som dukker opp under en fødsel..nei..no syns eg vi kan slutte å prate sånn om d. alle som går igjennom en fødsel er flinke og gjer en kjempejobb uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...