Gå til innhold

Sen ultralyd- størrelse på barnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på sen ultralyd? Hva var størrelsen på barnet? Jeg var 32-2 på vei og hodet var 89 mens magen var 91.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var 32+1, da var hodet 86 og magen 89. Lårbeinet 67. (MAD er magen og BPD hodet, ikke sant?) Blei estimert til 2300..syns det var mye, men var visst helt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å spørre om estimert vekt! Men da er nok min større enn din... Hodet var helt på kurven, mens magen var 10% over. Litt redd for en kjempebaby nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal til UL til mandag og vil da være 33+3, men var også ti UL da jeg var 30+5. Da var både hodet og mage på 85mm. Passer vel ganske bra til dine mål det?

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i uke 32 og fikk målt 92 i hodemål og 94 i magemål...så altså 19% vekstavvik. Fikk vite at det ikke var så mye, selv om jeg fikk litt sjokk. Estimert vekt 3,9 kilo ved termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var jo en fin vekt det =) Er ikke sikkert den stemmer helt da. Ei venninne av meg fikk estimert vekt på jenta si bare timer før fødselen - 4900 gram. Men da en annen gynekolog kontrollmålte, fikk han opp 4200 gram. jenta ble født noen timer etterpå, og veide 4270 gram. Er jo litt forskjell fra første til andre måling!!!

 

Jeg fikk estimert vekt på 2200 gram på snuppa vår i uke 31!!!

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i uke 38, babyen veide da 3600g og var 35 cm rund hodet, helt normalt i disse tider sa legen. Går jeg til termin vil den veie ca 4000g. Litt stort kanskje men min førstefødte veide 3780g en uke før termin og var 37cm i hodet, så jeg hadde vel egentlig regnet med at d kom til å bli rundt d samme denne gangen.

 

Har 10 dager til termin i dag, og den kan godt komme nå, gleder meg slik til å se d lille vidunderet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...