Gå til innhold

Dere med termin i midten av august, hvordan er formen?


idamortil2

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det om dagen??

 

-humør

-energi

-lyster

-menssmerter

-sett noe til slimproppen

-ryggvondt

-harde kynnere

-maserier/regelmessige kynnere

-moden livmorhals

-vekt

 

ja, så da kan jeg jo svare selv:)

 

-Skikkelig dritt humør i halvannen uke iallefall. Irritert og lei.

-I forrige uke følte jeg meg stapp full av energi og var veldig urolig i kroppen. Fikk vaska masse i huset, rydda i div skaper og ordna resten til lillegull kommer.

-lyster?? Føde snart (om noen uker iallefall)

-Har hatt menssmerter siden uke 30 ca. De kommer og går, men de er sterkere og oftere nå. Nesten så jeg tror det begynner noe snart.

-Ingen slimpropp eller slimete utflod. Ser etter for hver gang jeg har vært på do:) Sist gikk slimproppen i uke 35 og det er jeg nå også...

-Har lite bekkensmerter, men har kjent det stramme til i ryggen når jeg har hatt sterke kynnere.

-kynnerne kommer og går. Har hatt de hele svangerskapet nesten, men de er jo så klart mye mye sterkere nå.

-Har hatt regelmessige maserier med 7-10 minutters mellomrom ca i 12 dager. Mange "episoder" i døgnet. Lei av det ja....

-Livmorhalsen var moden i uke 30, men var da 3 cm lang ca. I uke 33 var jeg helt moden som de sa og hadde en kort skjededel (livmorhalsens lengde?) og at den indre livmorhalsen var lukket.

-Gått opp ca 20 kilo, mot 10 sist gang:( Usj....

 

Ellers fødte jeg i uke 36 sist og håper ikke det går så mye lenger denne gangen:) Blir spennende å lese hvordan dere andre har det... Håper mange svarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

-Humøret: Varierende. Glad så lenge jeg ikke er på jobb. Der hender det imidlertid at jeg gjemmer meg på do og gråter litt. (Sommerjobb i "feiren": AcNielsen. Myyyyyyye kjeft å få)

-Energi: Mystisk svingende. Noen dager kan jeg gå tur i fire timer og vasek huset etterpå, andre dager sover jeg to timer midt på dagen og orker ikke smøre en brødskive en gang.

-Lyster: Hæ? Sjokolade, da. mmmmmm

- Menssmerter: milde en gang i blant sammen med en kynner. Ikke noe jeg legger merke til.

- Slimpropp: synes alt er slim, jeg.

-Bekkensmerter: Vet ærlig talt ikke helt hva det er. Tror det var det jeg kjente her en dag da jeg skulle ta noen knebøy for å få liv i beina igjen. Beina, derimot. Helt ute å kjøre. Plutselig forvinner de bare under meg og er helt kraftløse.

-Ryggvondt: Ja. Men det er vanlig her i gården.

-Kynnere: Heeeeeeeeeeeeeele tiden. Vekker meg om natta og slår pusten ut av meg på jobb. De kom først for to uker siden, så jeg klager ikke, da.

-Maserier: ?

-Modning: Det skjekker de ikke her jeg bor før i uke 37-38

-Skriver ikke hva jeg har gått opp for da får jeg kjeft.

 

Ellers er det verste å være så utålmodig. Jeg håper jeg får føde i uke 37 eller 38, men har funnet på en masse aktiviteter for å holde meg i ånde fram til to uker etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg har termin 15 august, og har det faktisk veldig bra om dagen, men er litt utålmodig da:-)

Det eneste som virkelig plager meg er halsbrann!!! Og det er til gangs..

Jeg er i full jobb som sykepleier og har ikke vært borte en dag enda, noe som jeg er ekstremt fornøyd med. Men det er klart jeg er mer trett og sliten enn før.- Det er godt å endelig ha ett sv.skap hvor jeg er i form. Har lagt på meg 10 kilo til nå, mot 20 sist, så jeg er motsatt til deg idamortil2;-)

Å ja, så var det de lystene da..hehehe.Jeg bare må lukte på nye bøker og bensin, rar ja??;-)

Ha en fortsatt fin sommer alle augustdamer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-humør: tja, hva skal en si.. opp og ned??! lite tålmodighet, noe som ikke er så enkelt med en ilter 2-åring som skal ha sin vilje i ALT! griner litt lett, holdt på å begynne stortute ved innskriving på Fødeloftet igår, da jeg skjønte at nå er det snart min tur å holde lille trollet mitt!!

 

-energi: den er ikke slik den burde vært nei.. føler meg ganske trett og uopplagt for tiden. gleder meg til kroppen er tilbake i sitt gamle gode jeg!!

 

-lyster: sex:-) haha.. har dessverre en mann som jobber mye for tiden, så blir ikke så mye på meg som jeg kunne ønsket! ellers er jo aldri is fei.. hehe..

 

-menssmerter: ja, har en del som kommer og går! var inne til ekstra sjekk sist uke pga sterke menssmerter i ryggen en hel natt. var ikke noe tegn til hverken modning el noe, ¨så må nok bare leve med dem tenker jeg..

 

-sett noe til slimproppen: nop!

 

-ryggvondt: ja, mye. har bekkenlåsning som er vondt, plus en del menssmerter der.

 

-harde kynnere: ikke så mye nå, var flere for noen uker siden. men når jeg får en kynner så er den kraftigere enn før, kjenner den ofte godt i ryggen.

 

-maserier/regelmessige kynnere: nop!

 

-moden livmorhals: nei, dessverre.. hehe..

 

-vekt: opp 17 kg til nå, detsamme som ved termin sist. men har stagnert veldig siste månedene så regner ikke med at det blir mer enn et par kg til.

 

koselig tråd dette!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen generelt er sånn passe. Har termin 20 august.

 

Humør: varierar veldig. Godt humør når formen er bra, dårlig når kvalmen er som verst og bekkenet har skikkelig låst seg.

Energi: Heilt grei. Er jo ikkje slik som når eg ikkje er gravid, men skal ikkje klage. Var verre då eg var kvalm 24 t 7 d i veka!!

Lyster: Tja, det er vel som vanlig..

Slimproppe har eg ikkje sett noko til.

Ryggvondt: Jaa, det kjenner eg godt til. Skal ikkje gjere mykje før den er vond. Har kanskje noko med at eg ber mykje på jenta vår på 1,5 år.

Kynnar får eg med ein gang eg står litt eller går. Gjer seg fort igjen, men dei har desverre begynt å bli litt vonde.Er egentlig greit så lenge dei gjer seg.

Moden livmorhals veit eg ingenting om, har ikkje sjekka. Må ikkje jordmor gjere dette, eller kan eg gjere det sjølv? har liksom ikkje tenkt over det.

Har ikkje gått opp så masse, men så er eg forsatt plaga av kvelme. Har vel gått opp 4 kg frå starten av, men då har eg jo gått ein del ned og.

 

Sist fødde eg i veke 42, og kan egentlig gjere det igjn. Tungt å gå over, men supert å få ein baby som har utvikla seg masse i magen.

 

Oi, det er visst ikkje så lenge igjen. Og eg som heile tida seier det er såå lenge igjen, så kanskje eg bør seie noko anna snart, hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 10 august, det er nesten i midten av august:-)

 

-humør - Ikke så ille egentlig, ikke så hormonell lengre:-)

-energi - Bugnet over av rastløshet og energi, helt til nå de siste dagene. Slapp pga varmen.

-lyster - Er mye fysen på alt, godteri, frukt, brus og ships! Heldigvis er det godt nok med frukt, er fornøyd da:-)

-menssmerter - Ja har hatt det innimellom en god stund nå.

-sett noe til slimproppen - Nei ingen propp her i gården.

-ryggvondt - Sliten på kvelden etter en lang dag, eller hvis jeg sitter mye.

-harde kynnere - Ja nå begynner kynnerne å bli verre, kjenner de godt!

-maserier/regelmessige kynnere - Nei.

-moden livmorhals - Har ikke sjekket.

-vekt - I forrige uke var jeg gått opp 10 kg, så mellom 10 og 11 en plass...

Ellers så har jeg litt småplager som halsbrann, leggkramper om natten, bekkenløsning - har gått til behandling 2 ganger i uken hele tiden, og de siste dagene har jeg vært veldig uvel i magen og måttet på do, samt tung i kroppen og hodet... Tror det er pga varmen, at hadde det ikke vært så varmt, hadde jeg hatt den energien jeg hadde. Klager ikke på varmen, er kjempe glad for den! Bare litt verre å tåle nå som jeg er høygravid:-)

 

Jeg fødet 5 dager på overtid sist, og er ikke begynt å bli utålmodig allerede, som så mange er. Er enda lenge til:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre uka i august her! 35 uker på vei.

 

-humør: Godt!

-energi: Stort sett ok.

-lyster: Godt med frukt.

-menssmerter: Nei. Eller kanskje?

-sett noe til slimproppen: Jeg får svare som i en bok jeg leste: "Nei, han gikk for å hente kaffe"

-ryggvondt: Nå og da.

-harde kynnere: Hva er hardt/ikke hardt?

-maserier/regelmessige kynnere: Regelmessige kynnere, ja. Inntil 1-2 minutter imellom i noen timer i strekk. Hva er maserier?

-moden livmorhals: Aner ikke. Burde jeg få det sjekket?

-vekt: Opp ca 10 kg. Blir nok mer. :)

 

Hører mange si de er lei. Jeg er ikke lei enda. Lurer noen ganger på om jeg kommer til å bli klar til å føde i det hele tatt. 5 uker igjen. Hmmm... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-humør: sånn passe irritert over det meste for tiden... er nok litt lei og sliten....

-energi: hvilken energi???? Den datt av lasset for et par uker siden.. har ikke sett den siden!!!!!!

-lyster: BLI FERDIG!!! Ellers ikke no spes..

-menssmerter: Nei, ikke de siste mnd....

-sett noe til slimproppen: Nei, den har vi ikke sett!!

-ryggvondt: Ja det kan du si... har slitt med to ribbein som vrir seg feil vei helt siden jeg ble gravid, og de får ikke sjekket opp før jeg er ferdig med graviditet... i tillegg til bekkenløsning fra 12.uke.....

-harde kynnere: Har begynt på bringebærkbladkapsler nå, og da hjalp det betraktelig på styrken ja.. har hatt kynnere hele tiden, men nå er de litt kraftigere, men aner jo ikke hvordan det skal bli ;)

-maserier/regelmessige kynnere: Maserier vet jeg ikke hva er..så det kan jeg ikke uttale meg om, men ikke noe regelmessig...bare hver dag.

-moden livmorhals: Jeg har ikke spurt ..... hverken jordmor eller livmor..hihi... er i uke 35

-vekt: har gått opp 17 kg..... stønn...

 

God sommer!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 4 aug.

-humør: ikke noe å si på det, har ik vært spsiell hormonell... (noe sambo er glad for)

-energi: masse, kroppen henger bare ik helt m etter noen timer.

-lyster: å bli ferdig, møte ungen... krokan is og mozell:-)

-menssmerter: noen om mårran når ei våkner

-slimpropp:??????????????? leter fortsatt

-ryggvondt: nei....men gradvis mer vondt i bekken.. men ik plagsomt.

-harde kynnere: ja, de begynner å ta seg opp, spesielt når ei er ute og går tur.

-maserier/regelmessig: nei.....

-moden livmorhals:? vet ikke, har ikke spurt...

-vekt:opp 20, stoppet der...... juhu....

 

god dag te alle augustdamer, vi nærmer oss mål!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-humør: Ganske lei meg til en hver tid. Har sikkert ikke grunn til det. Er livredd for at samboeren min skal såre- og svikte meg. Han har aldri gjort noe sånt før, så det er sikkert ubegrunnet at jeg føler det sånn... Gråter av å se triste ting på tv---- gråter stort sett av alt.

-energi: Er ganske bra. Var på shoppingtur med mamma i går- i 6 timer. Ganske bra for ei nesten høy-gravid jente:)

-lyster: Ingen spesielle. Heller det motsatte. Når det gjelder mat så har jeg ikke lyst på noen ting. Spiser fordi jeg vet jeg må og fordi jeg blir kvalm når blodsukret blir for lavt. Har aldr hatt det på denne måten før. Er til vanlig en matmoms og spesielt sjokolademoms, men ikke nå nei. Rar hvor mye man forandrer seg...

-menssmerter: Litt inne i mellom, spesielt i den siste tiden. Men ikke så mye at jeg plages av det.

-sett noe til slimproppen: Ikke i det hele tatt.

-ryggvondt: Nei, heldigvis

-harde kynnere: Har omtrent ikke hatt kynner i det hele tatt. De siste par dagene har jeg kanskje kjent at magen blir hard, men det er det...

-maserier/regelmessige kynnere: Niks

-moden livmorhals: Ingen har sjekket dette. Er "kun" i uke 33

-vekt: opp 15 kg ca, selv om matlysten er dårlig. Spiser ikke noe mer enn før, har kuttet ut alt snop (rett og slett fordi det ikke frister) og har vært flink til å trimme, så jeg syns det er litt urettferdig, men har slått meg til ro med at kroppen min regluerer dette selv og at det er sunt at jeg har gått opp de kg jeg har.

 

Ellers har jeg det bra. Gleder meg til den lille gutten kommer i slutten av august (har termin 24.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, synes i grunn det meste går greit. Har termin 9. august, så jeg begynner å ligne Keiko etter hvert.

 

-humør: Noe ustabilt, men fantastisk mye mer harmonisk nå enn for fem måneder siden...

 

-energi: Til tider nesten hyperaktiv, men også totalt slakt på sofaen. Har så mange barn/ungdommer her at jeg må bare holde hjula i gang..

 

-lyster: Ingen spsielle, men har drukket halvannen liter Farris nesten hver eneste kveld i det siste. Trenger det for å kompensere for den enorme svetteproduksjonen om dagen, det er nesten litt for mye av det gode..

 

-menssmerter: En del i de siste dagene, men ikke noe som gjør at jeg tenker fødsel på gang snart.

 

-sett noe til slimproppen: Lurer på om jeg ikke så noe til den i forrige uke, men det er jaggu ikke godt å si. Kom et eller annet, men det var litt udefinerbart...

 

-ryggvondt: Definitivt, hvert fall etter å ha sittet lenge i samme stilling, ligget i badekaret, eller rett og slett om morgenen når jeg skal brekke meg ut av senga..

 

-harde kynnere: Overraskende lite, med tanke på at jeg fikk kynnere tidlig og dette er mitt 3. barn.

 

-maserier/regelmessige kynnere: Niks.

 

-moden livmorhals: Det vet jeg ikke, ingen har sjekket.

 

-vekt: Gått opp 11 kilo, samme som tidligere svangerskap. Funker greit for meg.

 

Tar med at blodtrykket mitt var litt høyt i begynnelsen av svangerskapet, emn nå har jeg "blodtrykk som en 15- åring" (sitat JM). Hehe:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...