Gå til innhold

Fødselshistorie planlagt KS 28.juni


Mamman til Linéa/VildeHelena!

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo reiste på sykehuset tirsdag den 27.juni klokken elleve og skreiv meg inn. Vi tok ctg, blodprøver og urinprøver. Fikk reise hjem igjen ved to tida.

Tilbake igjen ved åtte tiden for jeg ville overnatte på sykehuset. Fikk samtale med anestesilege. Det var ikke noe nytt og hente der siden det var planlagt ks sist også.Fikk bare ett klokkeslett om at det skulle skje ved halv ti ti tiden.

 

Sambo reiste hjem for å sove, mens jeg la meg til å sove. Fikk beskjed om at dersom jeg skulle ha noe å sove på måtte jeg ha det før halv ett. Jeg sa at jeg var så trøtt og det ville gå bra. Klokken halv ett våknet jeg. Det første jeg gjorde var å få noe å sove på :o)

 

Ble vekket klokken åtte og fikk beskjed om at jeg måtte hoppe i dusjen for jeg skulle bli tatt først, pga en som ikke kunne opereres allikevel. Jeg ble litt stresset, men dusjet og vasket meg godt.

De satte inn kateter og kanyle i hånden slik at jeg fikk i meg nok til at de kunne starte operasjonen.

 

De presset posene slik at jeg fikk i meg det fortest mulig. Så de kunne sette igang. det tok litt tid for jeg må ha i nok væske før de kan starte operasjonen, ellers kan jeg bli uvell.

 

Anestesilegen kom inn og skulle sette nål i ryggen på meg. Han stakk dessverre feil fem gangen så jeg kjente det godt nedover høyre beinet. Ikke greit, men tilslutt kjente jeg rumpe og beina dovnet bort. En sær følelse altså... De startet å skjære og denne gangen merket jeg det tok lenger tid, men det er pga at de må være mer forsiktige pga de skulle skjære på samme sted som sist. Men tro meg jeg merket godt at de tok henne ut. Endelig kunne jeg puste skikkelig godt. klokken 09 20. Jeg ble litt kvalm under inngrepet, men fikk oksygen og det gikk fort over. Opp tok de den nydeligste jenta i hele verden og hun var prikklik på storesøster. For en deja vu følelse. De tok henne med ut og pappa klippet navlestrengen. Inn kom hun og koste meg på kinnet. Når vi var ferdig med å sy kjørte vi på overvåkingen. Med lille Linèa som hun skal hete. Det var en så herlig følelse å ha henne med meg hele tiden, og ikke minst at jeg kunne flytte på beina så tidlig. Forrige gang lå jeg nemlig ni timer og fikk bare se bebien to tre ganger.

 

 

Klokken halv fire var jeg oppe på fødeavdelingen. Herlig!!!

 

Søndag reiste vi hjem igjen, og storesøster var så stolt!! Dere har noe å glede dere til folkens. Beklager at det ble så langt og rotete, men er litt tåkete om dagen :o)

 

Vi koser oss i hvert fall og i natt har også veslejenta sovet ganske godt. Herlig!!

 

Kos dere folkens...

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye:) Gleder meg masse til å se lille jenta mi og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Så jenta di i avisa i dag. Helledussen så nyyyyydelig :)

 

Skal bli morro å få se a en dag. Du får mld da du er kommet i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!

 

Dette er livet altså. Klart det er slitsomt til tider, men det er så verdt det. Finnes ikke noe bedre i hele verden!

 

Kos dere videre og lykke til med fødsler og bebiene deres!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...