Gå til innhold

Hva er forskjellen på Duo og Kombi?


Linn og Noah Alexander

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen på Duo og Kombivogn??

Har alltid lurt på det, men aldri turt å spørre noen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en duovogn er bagen større. Man tar av hele bagen (bare understellet står igjen) og setter på sportsdelen når barnet blir stort nok til å sitte i vognen. I kombivognen er sportsdelen der hele tiden, bagen er liksom plassert litt inni sportsdelen (vanskelig å forklare). Da kan man fjerne bagen stille uten å klikke den av, bagen er mindre og lettere å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombivogn er en vogn med fastsittende sittedel. Du kan putte en bag inni, men ikke fjerne sittedelen (bare slå den ned i liggende). Eksempel er Emmaljunga Cerox (www.emmaljunga.no).

 

Er duovogn har en separat sittedel og bag, og bruker bagdelen i starten for så å fjerne denne og sette på en sittedel etter 6-12 mnd. Sjekk f.eks. Emmljunga Edge Duo. Jeg synes denne er kjempekul, men orker ikke å ta av overdel for å slå sammen vognen i bilen hver gang, pluss at den er tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt oss en kombivogn-løsning. Det ser veldig praktisk ut å kunne ta med seg baggen veldig lettvint... men den er selvfølgelig mindre og kan brukes kortere tid.... Så der ligger valgets kval ;.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :o) Nå ble jeg litt klokere her. Da er det en Duo vogn jeg har kjøpt... litt greit å vite :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...