Gå til innhold

Da har jeg født:-)


Gjest

Anbefalte innlegg

 

30.06.06, kl 06.42, så lille Mia dagens lys. En nydelig liten bylt på 47cm og 3250g. Hadde hatt maserier i to døgn i forkant. Ble tøyd tre ganger i løpet av den tiden (sykt vondt) og fikk satt akupunktur på torsdagen. (dagen før)

 

Kom inn på føden (St.Olav) litt over ni torsdags kveld, og hadde da ca 5 min mellom riene. Jeg og sambo kjørte oss en tur, og kom tilbake rundt kl 00.30. La meg i badekaret, og lå der til jeg ble undersøkt rundt kl 02.00, og ble da regnet som i fødsel. Hadde ca 4 cm åpning.

 

Følte jeg hadde mye bedre kontroll på riene nå enn med nr 1, og bevegde meg slik jeg følte var best for kroppen. Til slutt var senga det beste:-) Hadde ikke smertestillende etter eget ønske, da jeg har fullstendig angst for alt som heter sprøyter, men jeg ropte høyt etter epidural til slutt. Men fikk jeg det? Nei da, dette måtte jeg fint klare uten.

 

Så begynte det irkelig å bli tøft. Kjente at jeg var på vei til å miste kontrollen. Hadde da ca 7-8 cm åpning. Jordmor tok vannet for at det skulle bli litt fortgang, og du syke satan det ble vondt! Jeg hadde ikke kontroll for fem flate øre. Jeg fikk tak rundt nakken på sambo, og jeg husker at jeg faktisk tenkte at jeg håper jeg ikke knekker nakken på han. De prøvde å få bena mine i slike bøyler, men fikk bare festet den ene bøylen, så det var visst en barnepleier som skulle holde det ene benet mitt så jeg fikk spent i fra, men det endte med at jeg sendte henne bortover gulvet.

 

Sambo fikk visst laget et patent på den ødelagte bøylen til slutt, så da fikk jeg brukt den. Ga opp mange ganger mens jeg lå der, og jordmor ga nesten opp meg, men etter 50 min med pressrier var det over:-) M

 

Morkaka kom på ei rie. Mistet ca 400 ml blod, og måtte ligge litt etter fødselen. Ble ikke klipt, og revnet ikke, men fikk et lite skrubbsår som de kalte det som fikk et par sting.

 

Så i dag har vi kommet hjem, og koser oss alle fire.

 

Takk for meg her inne, og lykke til alle sammen:-)

 

God sommer:-):-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere med jenta di! Det er jaggu tøft når det står på, men det er jo verdt det:-) Kos dere masse videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Skjønner at det ble hektisk... men håper du er frisk og rask igjen nå. Var du fornøyd med St. O? Lå du på pasienthotellet? (Jeg fødte der for et par uker sida, men havnet på barsel.) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Ja, var fornøyd. Lå på hotellet, og det var veldig ok å få være alene sammen med barnet. Engasjerte meg ikke noe i disse forskjellige felles samtalene de har, for det ble på en måte en repitisjon på ting jeg har vært igjennom for ikke så alt for lenge siden. Sånn som amming, stell, barsel tid etc. Veldig godt fornøyd med mat ordningen, og veldig deilig å kunne gå i resturanten å spise noe annet enn tørre brødskiver som vi fikk på gamle barsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med lille Mia:) Heldige deg... har ikke lest fødsels historien din pga jeg har begynt med litt fødselangst, men skal lese den da jeg har født selv:) Kose dere masse i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...