Gå til innhold

Når kontakter man fødeavdelingen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når kontakter man fødeavdelingen?

Hvor langt skal man være kommet før man drar til sykehuset?

 

Tenker på oss som har overkommelig reisetid til sykehus og er sikret å bli tatt imot og ikke skysset videre til et annet sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riene må være regelmessige over en viss tidsperiode sies det, men det er jo veldig individuelt.

Det er også forskjell på 1. gangs- og flergangsfødende.

Jeg vil anbefale deg å ringe hvis du føler deg usikker. Her i Bergen er de iallefall veldig finke til å veilede over telefon. Det er jo pyton å være på sykehuset i evigheter også.

 

Jeg hadde en veldig rask fødsel sist og har fått beskjed om å komme med en gang jeg kjenner noe. Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar før jeg skjønner at noe virkelig er på gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du blør eller vannet går bør du dra med en gang. Men hvis ikke er mitt råd å bli hjemme så lenge du tørr, det er bedre å ha vondt hjemme enn på sykehuset. Sist gang dro jeg alt for tidlig, men neste gang skal jeg ha skikkelig vondt før jeg drar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer føden bla. med en gang vannet går, rier er begynt, eller du har fått tegningsblødning.

Der sier de når de vil ha deg inn, utifra din situasjon. Bedre å ringe for tidlig enn for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelmessige rier med under 10 minutters intervaller, sa min jordmor. Her er det ca 1,5- 2 t til sykehus med ambulanse. Er annengangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...