Gå til innhold

Mindre sparking fra baby siste uke


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Lurer litt og bekymrer meg litt; babyen min har vært roligere i ca en ukes tid nå, jeg merker at den beveger seg, men det virker som den er mindre aktiv, sparkene er saktere, mer glidende, dempet og kommer ikke så ofte som tidligere. Er det fordi den sover mer, fordi den vokser mer eller fordi det har blitt mindre plass i magen? Jeg merker jo at beina er helt opp i ribbeina mine når den sparker og at den presser på blæra. Jeg er i uke 32, med termin 30 august. Har noen andre av dere med termin på samme tid samme erfaring? Hva med dere som er lengre på vei...har dere merket endringer i bevegelsesmønsteret? Jeg var jo så lykkelig over alle de aktive sparkene og blir såklart bekymret når det er mindre aktivitet over en stund.

 

Setter pris på alle mulige svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også merket forskjellen på sparking etter uke 32. Istedenfor skikkelige spark ble det større bevegelser, akkuratt som babyen tok seg god tid til å snu seg. Men de bevegelsene varierte i hyppighet fra dag til dag, noen ganger føltes det som om hele magen min snudde seg fra side til side, det var litt skummelt å se på:-) Men jeg ville ringt føden hvis jeg var deg, bare for å sjekke for sikkerthets skyld og bli beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ja, større bevegelser føles det som og som om hele magen snur seg iblandt.

Jeg skal til jordmor i morgen på helsestasjonen, får spørre henne om dette er normalt fordi babyen min virker mindre aktiv enn før og det bekymrer jeg meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn opplevde jeg også rundt uke 31-32.

Det står i babyboken min at det er helt normalt. Den er ikke mindre aktiv, men den er større og har mindre plass derfor er bevegelsene ikke så merkbare som før. Når den var liten kjente du liksom et skikkelig avspark, mens nå klarer den bare å dulte litt med bena fordi den ikke har så stor plass til å ta "fart" ... hvis dere skjønte hva jeg mente.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja, det er sikkert riktig som du sier at den klarer bare å dulte litt med bena fordi den ikke har plass til å ta fart. Det er iallefall veldig beroligende at andre har samme erfaring og at det står i en babybok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...