Gå til innhold

2.gangs fødende, hvor ofte kontroller?


Gjest

Anbefalte innlegg

Både legen min og jm har tatt ferie så jeg må til vikarlege....forhåpentligvis en kjekk en.

 

Hadde forrige kontroll i uke 24/25 og er satt opp til neste kontroll uke 32/33.

 

Er det virkelig nødvendig med kontroll mellom disse?

og Det virker som om jeg går tl kontroll hver mnd. Trodde man gikk sjeldnere når man var flergangsfødende.

 

Håper på svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -lilly-

Jeg gikk også i uke 24, 28, 32, 36 og skal neste i 38, 40 (evetulet 41 og 42). Synes egentlig jeg går ofte nok ja...... Men gikk oftere forrige gang jeg gikk gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var det jeg lurte litt på...om jeg kanskje gikk oftere sist. Det er så mange som sier at det er så få kontroller 2. gang, men egentlig så er det ikke det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Det er få kontroller i begynnelsen synes jeg men dette gjelder også for 1.gangsfødenede (ihvertfall her som vi bor....). Da er det kontroll hos jordmor og lege før uke 12, deretter UL-kontrollen i uke 17-19, og så ikke før uke 24. Synes det er litt lenge mellom uke 12 og uke 24. Ihvertfall for de som er gravid for første gang. Jeg synes bare det er greit å slippe å gå annen hver uke hehe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er forskjellig praksis. Her går eg til kontroll like ofte som eg gjorde første gang. Var på kontroll i veke 23,28 og 33. Neste gang skal eg i veke 35 og så 37. Etter det veit eg ikkje, men reknar med det blir kontroll kvar veke.

 

Eg synast det er greit med hyppige kontrollar, er jo ein ekstra sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.Gangsfødende her. Har hatt kontroll hver 4.uke fram til uke 30, fra da av hver 2. uke fram til uke 38(tror jeg), så hver uke til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vært til kontroll i uke 11og 20 hos legen

og i uke 24 hos jordmor..Har neste time hos jordmor i uke 30.

 

Så har jeg vært på to ultralydtimer , en privat og en vanlig.

 

Altså tilsammen 3 vanlige kontroller til nå og er i uke 27.

Tror ikke det er nødvendig med kontroll imellom uke 24 og 32, hvis du ikke føler det er for lenge da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs, men på grunn av ferieavvikling går det nå 7 uker mellom kontrollene... Neste kontroll blir da ved 33+2. Er med i et forskningsprosjekt og legen der sa at det var alt for sjelden... Jeg skal levere en urinprøve på føden for å få sjekket at alt er ok før jeg reiser på ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...